سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65544
|
11:18 - 1403/03/06
نسخه چاپی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام:

اعتبارات محیط‌زیست ایلام در دولت سیزدهم ۲۰۰ درصد رشد یافت

اعتبارات محیط‌زیست ایلام در دولت سیزدهم ۲۰۰ درصد رشد یافت
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی تخصیص اعتبارات به این دستگاه اجرایی در دولت سیزدهم، گفت: تمام پاسگاه‌های محیط‌بانی استان تجهیز و تعمیر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، علیرضا محمدی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در محیط‌زیست ایلام  اظهار کرد: از آغاز شروع به کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی به محیط‌زیست استان تخصیص یافت درحالی‌که میزان اعتبارات دریافتی این اداره کل از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال بود.

 

وی افزود: در اعتبارات استانی از محل تملک دارایی‌ها نیز ۱۶۰ میلیارد ریال طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به این اداره کل تزریق شد و در بخش اعتبارات ملی از سازمان مرکزی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که البته تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام یادآور شد: از محل دریافت این اعتبارات تمام پاسگاه‌های محیط‌بانی استان تجهیز و تعمیر و برای محیط‌بانان تجهیزات انفرادی و خودرویی خریداری شد و همچنین از این اعتبارات در حوزه‌هایی از جمله تنوع زیستی، پایش عرصه‌ها، آموزش و اطلاع‌رسانی، تجهیز و تعمیر پاسگاه‌های محیط‌بانی، پایش واحدهای آلاینده، پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی و ریزگرد و موارد مرتبط دیگر هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۱۷ دستگاه موتورسیکلت و ۲ دستگاه خودرو خریداری و همچنین از سوی سازمان نیز یک دستگاه تویوتای هایلوکس برای اولین‌بار به استان تحویل داده شد؛ اما باتوجه‌به اینکه ناوگان خودرویی محیط‌بانی استان فرسوده و قدیمی است نیاز به بازسازی این ناوگان و جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای کمک‌دار باکیفیت و محکم مناسب عرصه‌های طبیعی ضرورت دارد.

 

اعتبارات محیط‌زیست ایلام در دولت سیزدهم ۲۰۰ درصد رشد یافت

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام بیان کرد: رشد اعتبارات عمرانی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال نسبت به اعتبارات ۱۴۰۱ به میزان ۶۴۰ میلیارد ریال ۹۷ درصد افزایش رشد نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: برای اولین‌بار مجوز ایجاد شبکه بی‌سیم دیجیتالی برای تسریع در برقراری ارتباط محیط‌بانان با همدیگر و پاسگاه‌های محیطبانی اخذ شده است.

 

به گفته محمدی، یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم، تکمیل ساختمان اداری شهرستان سیروان بود که روند ساخت این ساختمان از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲ نیمه‌تمام مانده بود که با تزریق ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استانداری و از محل تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، توسط راه و شهرسازی در حال ساخت است و اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی به اهمیت آموزش محیط‌بانان و ارائه دوره‌های تخصصی به این افراد اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های ضابط قضایی، آشنایی با اسلحه و شوکر، چگونگی مواجه با شکارچیان غیرمجاز و مدیریت شرایط و دیگر آموزش‌ها به محیط‌بانان ارائه شده و به سبب فراگیری این آموزش‌ها و مدیریت درست صحنه توسط محیط‌بانان، در استان ایلام حوادث خطرناک جانی برای محیط‌بانان و حتی شکارچیان غیرمجاز رخ نداده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام با قدردانی از دستگاه قضایی استان، افزود: با همکاری و همراهی مراجع قضایی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های تخلفات زیستی از جمله معرفی واحدهای آلاینده یا شکار و صید غیرمجاز به دادگاه، ۹۹ درصد احکام پرونده‌ها برای محیط‌زیست استان صادر می‌شود.

 

منبع: ایرنا 

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب