سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65543
|
09:12 - 1403/03/06
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام:

برداشت غلات در شهرستان ایلام آغاز شد

برداشت غلات در شهرستان ایلام آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام با اشاره به آغاز برداشت غلات در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار تن غلات از زمین‌های زراعی این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سعید طاهری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: برداشت غلات در شهرستان ایلام از اوایل خردادماه آغاز و این فرایند تا اوایل مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بارش مناسب نزولات جوی، تغذیه کودی مناسب و کنترل عوامل خسارت‌زا، شاهد عملکرد مناسب مزارع این شهرستان هستیم، گفت: در سال زراعی جاری، هشت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ایلام زیر کشت غلات رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تن گندم و جو از مزارع ایلام برداشت شود، افزود: برای تأمین سوخت موردنیاز کمباین‌ها و ادوات کشاورزی هماهنگی‌های لازم در این شهرستان انجام شده است.

طاهری با تأکید بر اینکه در طول زمان عملیات برداشت، کارشناسان جهاد کشاورزی به طور مستمر بر کار برداشت و خرید محصول نظارت می‌کنند، ابراز کرد: از طریق کارشناسان مراکز، اطلاع‌رسانی لازم در زمینه ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی و نهایی کردن اطلاعات تا قبل از برداشت محصول انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی شده تلاش خواهد شد که کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکل نشوند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب