سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64960
|
07:21 - 1403/01/31
نسخه چاپی

رئیس جهاد کشاورزی ایلام:

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار تن محصول کلزا با قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: پیش‌بینی برداشت محصول کلزا در این استان ۱۷ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی ایلام، حشمت عزیزانبا بیان اینکه امسال خرید کلزا در استان ایلام قبل از همه استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، با بخش خصوص قرارداد منعقد شده و مشکل خاصی در زمینه خرید کلزا وجود ندارد و همچنین بخش اول پرداخت وجه کلزاکاران در استان انجام شده است.

 عزیزان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری کیلویی ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته به‌ازای هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال و میزان خرید این محصول در استان ۶ هزار تن بوده است.

 رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در استان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار تن کلزا در سطح استان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در سطح مزارع استان برداشت شود.

 پیش‌بینی برداشت ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام

 عزیزان از آغاز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۹۹ هزار تن گندم در استان تولید شد که از این میزان، ۳۲۴ هزار تن به‌صورت تضمینی خریداری شد.

 وی بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که علی‌رغم بارندگی تگرگ و خسارت به برخی از مزارع گندم در دشت عباس و دهلران، به همین میزان (۳۹۹ هزار تن) گندم از سطح مزارع استان برداشت شود.

 عزیزان با اشاره به اینکه ۳۱ فروردین امسال به‌عنوان روز ملی گندم در تقویم ثبت شده است، ابراز کرد: در این راستا ۳۱ فروردین مراسم جشن گندم در دشت عباس دهلران با حضور کشاورزان و مسئولان برگزار می‌شود.

 رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: قیمت خرید گندم به‌صورت تضمینی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار ریال و نوع دوروم ۱۸۰ هزار ریال است.

 توزیع ۹۶۸ تن گوشت مرغ منجمد در ایلام

 عزیزان با بیان اینکه در طول سال گذشته ۹۶۸ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین در اواخر سال گذشته (اسفندماه و ماه مبارک رمضان) ۸۳ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۹ تن گوشت گوساله منجمد و در اسفند و ماه مبارک رمضان ۸۱ تن نیز در ۲ نوبت توزیع شده است، افزود: میزان توزیع انواع برنج در سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۷ تن و در اسفند و ماه مبارک رمضان این میزان ۱۹۰ تن بوده است.

 رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام میزان توزیع شکر موردنیاز بازار در سطح استان طی سال گذشته را یک هزار و ۵۱۲ تن عنوان کرد و گفت: در ماه مبارک ۳۱۸ تن شکر در استان توزیع شده است و همچنین میزان توزیع شکر صنف و صنعت در اواخر سال گذشته ۵۷۵ تن بوده است.

 عزیزان با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی در سال گذشته در تا ۲۵ فروردین امسال یک میلیون و ۲۴۳ هزار قطعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن، ۳۴ درصد رشد داشته است، افزود: تعداد واحدهای فعال مرغداری در سطح استان در سال گذشته ۵۹ واحد بوده است

 وی با تأکید بر اینکه در زمینه تثبیت قیمت بازار در سال گذشته به‌ویژه در زمینه تثبیت قیمت مرغ مشکلی در استان نداشتیم و این روند هم برای امسال هم پیش‌بینی‌شده است، یادآور شد: کمیته ستاد برداشت غلات به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تشکیل شده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب