سرویس: سیاسی
کد خبر: 64957
|
00:15 - 1403/01/31
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف استان ایلام:

توسعه بقاع با محدودیت بودجه مواجه است

توسعه بقاع با محدودیت بودجه مواجه است
مدیرکل اوقاف استان ایلام گفت: برای توسعه زیرساخت در بقاع متبرکه با محدودیت بودجه مواجه هستیم.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: بقاع متبرکه در جامعه بعنوان ذخایر معنوی محسوب شده با توجه به جایگاه آنها در عبادت مردم اهمیت توجه به آنها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام در خصوص مشکلات امام زاده عیسی (ع) و برخی بقاع استان اطهار داشت: بقاع از نظر هزینه و زیرساخت وابسته به منابع وقفی و نذورات مردم هستند و با توجه به اینکه سازمان اوقاف و‌ امور خیریه در خصوص منابع مالی دولتی با محدودیت‌هایی مواجه بوده و نظر به اینکه برخی بقاع از جمله امامزاده عیسی از نظر منابع مالی مردمی در مذیقه بوده لذا رسیدگی به امور آن و توسعه زیرساخت‌ها با مشکلات مواجه می‌شویم.

وی در خصوص استفاده از نذورات سایر بقاع استان برای توسعه زیرساخت سایر بقاع ، تصریح کرد: نذورات مردمی و درآمدهای وقفی بقاع مختص همان بوده و این اجازه وجود ندارد که بخواهیم در جایی غیر آن بقعه و امامزاده هزینه نماییم.

عزیزی ادامه داد: نظر به این مشکلات که درسراسر کشور نیز شاهدیم این پیشنهاد ارائه شده که بقاع متبرکه زیرنظر دولت اداره شده و هزینه‌های آنها نیز از سوی دولت تأمین گردد که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه منتج شده و مشکلات پیش روی این مراکز عبادت مردم را حل کنیم.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب