سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62312
|
10:19 - 1402/08/29
نسخه چاپی

یادداشت؛

لطفاً به فکر معابر شهر ایلام باشید

لطفاً به فکر معابر شهر ایلام باشید
تقریباً هرساله یک قصه تکرار می‌شود و آن هم آب‌گرفتگی معابر است؛ ولی باید دید که کی قرار است بعد از رفت‌وآمدها و عکس‌گرفتن و گزارش‌دادن‌ها تغییری در وضعیت زیرساخت‌ها به‌خصوص شهر ایلام حاصل شود.

به گزارش «ایلام بیدار»،  سجاد رستمی‌زاد فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت:  در این روزها بار دیگر شاهد بارش رحمت الهی در ایلام هستیم که نوید یک سال پر بارش را به ما می‌دهد و به همین دلیل باید همه برای مدیریت بحران آماده باشند.

 هرساله در فصل پاییز و زمستان شاهد بارش رحمت الهی هستیم و به همین منظور باید زیرساخت‌ها برای داشتن سالی خوش آماده باشد، سالی که از بحران‌ها با کم‌ترین آسیب عبور کنیم.

 در کشورهای مختلف و به‌خصوص کشورهای پیشرفته معابر شهری به‌گونه‌ای آماده‌سازی شده که برای هرگونه بحران آماده است و از آب باران و بارش برف بهترین استفاده صورت می‌گیرد و از طریق تونل‌های زیرزمینی در جایی ذخیره شد یا به رودخانه‌ها هدایت می‌شود تا چرخه طبیعی آن حفظ شود.

 اما در ایلام از مدیریت بحران فقط شاهد مدیر بودیم و بحران‌ها برجای خود باقی هستند باید از سیل سال‌های گذشته درس می‌گرفتیم و در شهر ایلام به‌عنوان مرکز استان ایلام یک طرح جامع برای توسعه زیرساخت‌های شهر و تغییر وضعیت خیابان‌ها تدوین می‌شد تا آب ناشی از بارش باران‌های شدید به سمت جای مشخصی هدایت می‌شد.

 تقریباً هرساله یک قصه تکرار می‌شود و آن هم آب‌گرفتگی معابر است؛ ولی باید دید که کی قرار است بعد از رفت‌وآمدها و عکس‌گرفتن و گزارش‌دادن‌ها تغییری در وضعیت زیرساخت‌ها به‌خصوص شهر ایلام حاصل شود، تغییر یعنی واقعیت نه آمارهایی که با واقعیت فاصله دارند.

 با بارش اولین‌بارش باران شدید بازهم شاهد این قصه بودیم که معابر شهر ایلام دریاچه‌هایی را تشکیل داده تا عبور و مرور مختل شود، جالب‌تر اینکه ساختار معابر شهر ایلام به‌گونه‌ای است که آب را در داخل خود نگه می‌دارد یعنی شاید برای برخی از معابر کار مهندسی صورت نگرفته است.

 شهر ایلام نیازمند توجه و ارتقای زیرساخت‌ها است و این را اولین‌بارش شدید باران و اولین آزمون بحران به ما ثابت کرد.

 

انتهای خبر/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب