سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59614
|
14:33 - 1402/03/14
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

مکتب امام خمینی (ره) یک نهضت ماندگار در دنیا است

مکتب امام خمینی (ره) یک نهضت ماندگار در دنیا است
امام‌جمعه ایلام گفت: مکتب امام خمینی (ره) یک نهضت ماندگار در دنیا است.

به گزارش ایلام بیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام روز یکشنبه در مراسم رحلت امام خمینی (ره) که در مصلی شهر ایلام برگزار شد، گفت: امام خمینی بزرگ‌مردی است که کاخ ستمگران را در هم کوبید و باعث امید مستضعفان شد و پرچم اسلام را در سراسر دنیا گسترش داده است.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) رابطه‌ای را باخدا و مردم ایجاد کرد که هر کسی که باخدا باشد خدا در دل‌های مردم، محبت او را ایجاد می‌کند.

 

امام‌جمعه ایلام در ادامه گفت: وجود امام یک آیه بزرگ خداشناسی است و تا زمانی که آرامش یافت قیام بزرگی علیه مستکبران بود، هیچ قدرتی نتوانست بر او آسیبی برساند، همه کاری کردند؛ ولی بعد از هشت دهه عمر طبیعی به دیدار حق شتافت، این نشانه فردی است که به جز خدا، ترسی نداشته باشد و امام موفقیتی را به وجود آورد که هیچ‌کدام از انبیای الهی چنین فرصتی را نداشتند.

 

کریمی تبار یادآور شد: مکتب امام خمینی (ره) ولایت‌فقیه را به همه دنیا نشان داد و امام کسی است که قیامش برای‌خداست و دعوت او تنها برای‌خدا بود و مردم ما نشان دادند که همواره با جان و مالشان رهرو ولایت هستند و هیچ‌گونه ترسی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام پرچمی برافراشت که در سراسر دنیا به اهتزاز درآمده و در زمانی که کسی جرئت نمی‌کرد اسم آمریکایی را به زبان بیاورند، حق زندگی یک انسان آزاده رو از او گرفتند. خداوند چنین مقدر می‌کند که چنین شخصی چهار دهه از زمانی که اسمی از آورده می‌شود صلوات می‌فرستند.

 

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اصلاح را از خود شروع کرد گفت: امام اصلاح را از خود شروع کرد و در معنویت و عرفان سرآمد زمان خود بود و ارتباط خود باخدا را اصلاح کرد تا بتواند مردم را به حرکت بیاورد و درس عرفان و شهادت را به دنیا نشان دهد، وقتی که انسان تمام حرکات و رفتارش برای‌خدا باشد و در گفتار و عمل صادق باشد خداوند حامی و پشتیبان اوست.

 

 

 

کریمی تبار خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به دنبال عنوان، شهرت، ریاست‌طلبی و جمع‌کردن ثروت نبود، کسی بود که یک زندگی زاهدانه در خانه‌ای محقر داشت و در واقع کسی بود که برای زمامداران حکومت‌ها الگو است.

 

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) کسی بود که آنچه در تصور هیچ نظریه‌پردازی نمی‌گنجید را محقق ساخت و شاگردانی را تربیت کرد تا اهداف امام و نظامی را که می‌خواهد به دنیا معرفی کنند.

 

امام‌جمعه ایلام در ادامه گفت: امام خمینی (ره) از شخصیت‌های نادر تاریخ است که نظیر او پیدا نمی‌شود. وی به هدف و پیروزی در اهدافش ایمان داشت.

 

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) نظامی را معرفی کرد که مردم آن را انتخاب کردند و تیزبینانه سپاه و بسیج را تشکیل داد تا مردم در مقابل قدرت‌های دنیا ایستاده و طعم پیروزی را بچشند.

 

کریمی تبار تصریح کرد: آنچه را که استکبار جهانی در تلاش است برای ضربه‌زدن به اسلام، برای جلوگیری از نشان تأثیری انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی است. ولی مکر آن‌ها به خودشان باز می‌گردد و ملت ما پیروز و سربلند به اهداف عالی انقلاب اسلامی خواهند رسید.

 

وی در پایان گفت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) شایسته‌ترین فردی که راه امام را ادامه داد امام خامنه‌ای است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد