سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59603
|
20:19 - 1402/03/13
نسخه چاپی

یادداشت؛

امام خمینی (ره) یک مجاهد بی‌نظیر در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی

امام خمینی (ره) یک مجاهد بی‌نظیر در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی
وقتی که امام بااخلاص تمام و نیت صادقانه هدفش را مشخص کرد مجاهدت در راه اهداف و نیات خود که همانا مبارزه علیه ظلم و ستم بود را شروع کرد و یک‌لحظه از مجاهدت در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی کوتاهی ننمود تا به نتیجه رسید.

به گزارش ایلام بیدار، رسول نارنجی مدرس دانشگاه و معاون سیاسی فرماندار چرداول در یادداشتی نوشت: در شرایطی که دو پدیده سرمایه‌داری و سوسیالیسم در قرن بیستم انسان و ارزش‌های دینی و معنوی را به حاشیه رانده بود پدیده کم‌نظیر انقلاب اسلامی با الهام از ارزش‌های مکتب حیات‌بخش اسلام و رهبری امام راحل و اتحاد کم‌نظیر ملت راهی نو در پیشروی حق‌طلبان عالم قرارداد. امام امت که در همه ابعاد دینی، فقهی، عرفانی و حکومتی شخصیتی ممتاز بودند با پیوند دین و معنویت با مردم‌سالاری دینی نظامی را بنا نهاد که به هر دو ساحت مادی و معنوی بشر پاسخگوی نیازهای انسانی است که می‌خواهد فراتر از ماده به معنا برسد. از صفات برجسته و بارز حضرت امام خمینی (ره) اخلاص ایشان بود که از انگیزه‌های شخصی خود عبور کرده و به انگیزه‌های بالای الهی رسیده بود. وقتی که امام بااخلاص تمام و نیت صادقانه هدفش را مشخص کرد مجاهدت در راه اهداف و نیات خود که همانا مبارزه علیه ظلم و ستم بود را شروع کرد و یک‌لحظه از مجاهدت در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی کوتاهی ننمود تا به نتیجه رسید. 

 

محبوبیت امام و جذب دل‌ها: موضوعی که توانست دل مردم را به‌طرف امام هدایت کند، اخلاص لله و فقاهت در وجود امام بود و مردم هم آن را با جان‌ودل خریدار شدند و همین اخلاص الهی میانه امام و مردم را درست کرد و محبوبیت امام خمینی (ره) در دل مردم جا گرفت و مردم هم عاشقانه آمدند و در تشییع پیکر امام حضور یافتند و با جان‌ودل امام را در بهشت‌زهرا همراهی کردند و عشق به امام بود که مردم به بالگردی که حامل پیکر امام بود و قصد فرود داشت، اجازه فرود نمی‌دادند و خود را به آن آویزان می‌کردند. چنانچه در قرآن کریم می‌خوانیم ((وَ ما تَجزونَ اِلا ما کُنتُم تَعمَلُونَ - إلّا عِبَادَ اللهِ المُخلَصِینَ)). سوره الصافات، آیات 39 و 40 – که می‌فرماید: ((و جز آنچه می‌کردید جزا نمی‌یابید - مگر بندگان پاکدل خدا)). امام راحل مصداق این آیات شریفه است که سراپا وجود خود را وقف اخلاص لله و خدمتگزاری به اسلام و مردم کرده بود، در رحلتش پاداش خود را دریافت کرد. در تاریخ اسلام بعد از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) نام و یاد امام راحل ماندگار است. معمولاً انسان‌ها به دنبال ماندگاری نام نیک در تاریخ هستند، اما انسان‌های مخلص تنها به دنبال ماندگاری نام اسلام در تاریخ هستند که پروردگار نیز به‌خاطر اخلاص و تکلیف‌گرایی آنها نام آنان را در تاریخ ماندگار می‌کند که حضرت امام خمینی (ره) یکی از عالمان و رهبرانی است که این خصوصیات در وجودش صدق کرد و در پایان عمرش به مصداق آیه شریفه ((اِرجِعِی إلی رَبِّکِ راضیِّۀ مَرضِیَّهً)) و مطمئن از عملکرد خویش به دیدار محبوبش شتافت.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب