سرویس: سیاسی
کد خبر: 59602
|
20:05 - 1402/03/13
نسخه چاپی

امام‌جمعه سیروان:

عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد اصلی مکتب امام خمینی (ره) است

عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد اصلی مکتب امام خمینی (ره) است
امام‌جمعه سیروان گفت: عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد اصلی مکتب امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام محمدحسن فریادی امام‌جمعه سیروان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: امام، سرمایه‌ای است که ملت ایران با دردست‌داشتن این سرمایه، توانسته است گذرگاه‌های دشواری را طی کند و در مقابل سنگین‌ترین توطئه‌ها ایستادگی کند. در طول این سال‌ها، علیه ملت ایران توطئه‌های مختلف نظامی، امنیتی، اقتصادی، تبلیغاتی، سیاسی بوده است و ملت ایران به برکت مکتب امام، در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرده است.

وی افزود: مکتب امام خمینی (ره) یک راهنمای نظری و عملی است که کشور و ملت را به عزت و پیشرفت و عدالت می‌رساند. در طول سال‌های گذشته، عملاً هم همین بوده است. یعنی هر جا ما توفیق پیدا کردیم جایی بود که به توصیه‌های امام جامه‌ی عمل بپوشانیم.

امام‌جمعه سیروان خاطرنشان کرد: مکتب امام خمینی (ره) یک بسته‌ی کامل و یک مجموعه دارای ابعاد است؛ این ابعاد را باید با هم دید و با هم ملاحظه کرد. سه بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت و بُعد عدالت است که هر سه از اسلام گرفته شده است. 

وی در ادامه گفت: در بُعد معنویت امام خمینی (ره) صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمی‌گرفت؛ اهل ارتباط باخدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باورداشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود و در بُعد عقلانیت، به‌کارگرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است. دررابطه‌با بُعد عدالت نیز اگرچه به یک معنا، عدالت از همان عقلانیت و معنویت برمی‌خیزد، اما برجستگی بُعد عدالت در منظر امام بزرگوار، آن را به طور مشخص‌تری در مقابل ما قرار می‌دهد. این سه بُعد اسلامی و قرآنیِ مکتب امام را باید با هم دید. تکیه‌ی بر روی یکی از این ابعاد، و بی‌توجهی به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا و انحراف می‌برد. این مجموعه، این بسته‌ی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همه‌ی وجود متوجه به بُعد عدالت بود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب