سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 59354
|
10:41 - 1402/02/23
نسخه چاپی

نکات مهمی که باید هنگام خرید کابینت آشپزخانه رعایت کنیم؟

نکات مهمی که باید هنگام خرید کابینت آشپزخانه رعایت کنیم؟
آشپزخانه مملو از وسایل و ابزارهایی برای آشپزی است برای اینکه بتوانیم این لوازمات را سازماندهی کنیم، نیاز به نصب کابینت داریم. به‌طورقطع بدون وجود کابینت‌های کاربردی نمی‌توان آشپزخانه را منظم و مرتب نمود.

به گزارش ایلام بیدار، انتخاب کابینت آشپزخانه اگر با اصول و قواعد خاصی صورت گیرد علاوه بر کارایی بالا باعث زیبایی دکوراسیون منزل می‌گردد. اما باید توجه داشت که کابینت‌ها به راحتی قابل تغییر و تعویض نیستند؛ بنابراین در انتخاب آنها باید دقت و توجه زیادی نمود. امروزه باتوجه‌به ابعاد کوچک آشپزخانه‌ها، سازندگان کابینت‌ها سعی می‌کنند، کابینت‌هایی طراحی کنند که بیشترین کارایی را داشته باشند.  

 

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

1. کابینت‌های تمام چوب

یکی از اصیل‌ترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه، کابینت‌های تمام چوب هستند. این کابینت‌ها جزو، کابینت‌های گران‌قیمت محسوب می‌شوند. چوب‌هایی مانند گردو، بلوط، افرا، راش و ملچ، در ساخت انواع کابینت‌های مورداستفاده قرار می‌گیرند. این چوب‌های از نظر رنگ، طرح  و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. 

 

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه, انواع کابینت آشپزخانه, کابینت آشپزخانه تمام چوب

 

2. کابینت‌های روکش چوب

این کابینت‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند و از نظر قیمتی در مقایسه با کابینت‌های تمام چوب،  قیمت پایین‌تری دارند. روکش‌هایی چوبی ورقه‌های نازکی با طرح‌های طبیعی هستند. این روکش‌ها زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما در برابر حرارت و رطوبت از مقاومت کمی برخوردار می‌باشند. امروزه برای صرفه‌جویی در قیمت، روکش‌هایی با طرح چوب مصنوعی تولید می‌شوند که بسیار پرفروش هستند پس در هنگام خرید به نوع روکش چوب دقت کنید. 

 

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه, انواع کابینت آشپزخانه, کابینت آشپزخانه روکش چوب

 

3. کابینت‌های هایگلاس

مردم کابینت‌های هایگلاس را به عنوان کابینت‌های براق می‌شناسند در صورتی که همه این نوع کابینت‌های براق نیستند. مثلاً برند AGT انواع روکش‌های گلاس مات، اکلیلی و طرح چوب نیز تولید کرده است که به این روکش‌ها نیز گلاس می‌گویند.

 

روکش‌های گلاس به خاطر داشتن ظاهری براق و شفاف به‌راحتی تمیز می‌شوند و به همین دلیل جزو پرطرف‌دارترین متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه به‌حساب می‌آیند، ضمناً سطح صیقلی و صاف این روکش‌ها باعث بازتاب نور شده و در نتیجه فضای آشپزخانه زیباتر به نظر می‌رسد. در هنگام خرید کابینت‌های هایگلاس به میزان موجی که در سطح روکش وجود دارد توجه کنید، زیرا هرچه ورقه‌های بکار رفته در ساخت کابینت‌ها موج کمتری داشته باشند یعنی جنس ام‌دی‌اف و نحوه پرس روکش کیفیت بهتری دارد.

 

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه, انواع کابینت آشپزخانه, کابینت آشپزخانه هایگلاس

 

4. کابینت‌های ممبران

در کابینت‌های ممبران مغزی از جنس ام‌دی‌اف و روکش PVC روی آن وکیوم می‌گردد. این کابینت‌ها دارای قیمت مقرون به‌صرفه‌ای هستند و به این دلیل تقاضای بالایی دارند. هر دو سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را می‌توان در این کابینت‌ها اجرا نمود.

 

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه, انواع کابینت آشپزخانه, کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران

 

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

بدون شک آشپزخانه به عنوان محیطی که بسیاری از نیازهای روزمره را برطرف می‌کند، باید دارای ظاهری زیبا، منظم و مرتب باشد. برای برقراری نظم در آشپزخانه نیاز به نصب کابینت با متراژ مناسب دارید. برای انتخاب مناسب کابینت‌ها لازم است به نکات زیر توجه نمایید.

 

• قیمت کابینت: برای محاسبه قیمت کابینت، باید آشپزخانه توسط یک متخصص بررسی شود تا متراژ کابینت‌های مورد نیاز با توجه به فضای آشپزخانه مشخص گردد. در نظر داشته باشید که تک‌تک یونیت‌های زمینی، هوایی، یخچال، فر و... فرمول خاصی برای محاسبه دارند و قیمت آنها متفاوت است. در نتیجه بهتر است از کارشناسان مورداعتماد برای قیمت‌گذاری کمک بگیرید. 

 

• طرح درب کابینت‌ها: با توجه به اینکه انتخاب درب بر نمای کلی آشپزخانه تأثیرگذار است، بنابراین بهتر است بهترین نوع را انتخاب نمایید انواع درب کابینت عبارت‌اند از:

1. درب‌های قاب دارد که مناسب سبک کلاسیک هستند.

2. پانل‌های فلت که متناسب با سبک مدرن هستند.

3. کابینت‌ها فلت با دستگیره مخفی که در سبک مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه, انواع کابینت آشپزخانه, درب کابینت آشپزخانه

 

• جنس کابینت: انتخاب جنس و متریالی که در ساخت کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تابعی از قیمت آن است. زیرا متریال‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارند؛ اما صرف‌نظر از قیمت کابینت‌ها باید در هنگام انتخاب جنس کابینت به موارد زیر نیز توجه نمود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد