سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 59289
|
08:28 - 1402/02/18
نسخه چاپی

طرز تهیه کوئین آمان شیرینی کلاسیک و سنتی فرانسوی

طرز تهیه کوئین آمان شیرینی کلاسیک و سنتی فرانسوی
کوئین آمان، شیرینی سنتی فرانسوی است که با خمیر هزارلای کاراملایز شده تهیه می‌شود.

به گزارش ایلام بیدار ، کوئین آمان ( به انگلیسی : Kouign-amann ) کوئینامان یا کوئینگ آمان کیک  شیرینی سنتی فرانسوی متعلق به قرن 19 میلادی است است که با خمیر کریسپی چند لایه درست می شود. بین لایه های خمیر با کره و شکر کاراملی پوشانده می شود. با این که لایه های خمیر در پخت این کیک به صورت سنتی کمتر از خمیر هزارلا است ولی برای سرعت بخشیدن به روند پخت کیک کوئین آمان میتوانید از خمیر هزارلا آماده استفاده کنید. 

 

کوئین آمان کیک گرد چند لایه است که در اصل با خمیر نان درست می شود و حاوی لایه های کره و شکر است. کیک به آرمی طبخ می شود تا جایی که شکر کاراملی شده و بخار آب 20 درصدی موجود در کره خمیر را منبسط کند و در نهایت کیک ساختار لایه لایه پیدا کند. 

برای ایجاد تنوع در رسپی کوئین آمان ، میتوانید هنگام پیچیدن خمیر از میوه های دلخواه یا مربا و مارمالاد در لایه میانی شیرینی استفاده نمایید. 

 

کوئین آمان, دستور تهیه کوئین آمان, دستور تهیه کوئین آمان با خمیر هزارلا

دستور تهیه کوئین آمان با خمیر هزارلا

 

شیرینی کوئین آمان با خمیر هزارلا

مواد لازم شیرینی کوئین آمان با خمیر هزارلا  

خمیر هزارلا   1 بسته 
شکر نصف پیمانه 
کره هم دما با اتاق به میزان لازم

 

کوئین آمان, دستور تهیه کوئین آمان, رسپی کوئین آمان

رسپی کوئین آمان

 

طرز تهیه شیرینی کوئین آمان با خمیر هزارلا

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. 

خمیر هزار لا را از یخچال خارج نموده به ضخامت 1 – 2 سانتیمتر به شکل مستطیل کشیده پهن کنید و پشت و رویش را شکر پاشی کرده و وردنه بکشید تا شکر به خمیر بچسبد و 3 بار از طول روی هم تا بزنید.

برای کاراملایز شدن کف شیرینی ها سطح سینی فر یا کاغذ روغنی را با یک لایه کره هم دما با اتاق کاملا بپوشانید مقدار فراوان شکر بپاشید تا به کره ها بچسبند و یک لایه ضخیم شکر کف سینی داشته باشید. 

 

کوئین آمان, دستور تهیه کوئین آمان, شیرینی کوئین آمان فرانسوی

شیرینی کوئین آمان فرانسوی

 

از قالب حلقه ای با قطر 10 سانتی متر و ارتفاع 3 سانتی متر ، استفاده کنید ، دیواره های قالب ها را  را با کره فراوان چرب کرده شکر پاشی کنید و درون سینی فر بچینید. 

در روش سنتی تهیه شینی کوئین آمان میتوانید خمیر هزارلا را به قطر 1 سانتی متر پهن کرده و به صورت مربع های 10 سانتی متری برش بزنید و گوشه های هر مربع را به سمت مرکز تا بزنید و با فشار دست شکل داده و داخل حلقه های گرد درون سینی فر قرار دهید.

 

در روش دیگر خمیر هزارلا را پهن کرده و از سمت ضلع بزرگتر رول کنید و سپس به اندازه 3 سانتی متر رول را برش بزنید و هر کدام را داخل سینی فر بچینید. 

روی خمیرها را بپوشانید و 45 – 60 دقیقه استراحت دهید تا حجمشان دو برابر شود سپس به مدت 35 دقیقه در فر بپزید و بعد از خنک شدن از قالب ها جدا کرده و سرو نمایید. 

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد