سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 53679
|
09:17 - 1400/07/20
نسخه چاپی

علیرضا افخمی: امیدوارم مردم از ضعف‌های سریال «احضار» چشم‌پوشی کرده باشند

علیرضا افخمی: امیدوارم مردم از ضعف‌های سریال «احضار» چشم‌پوشی کرده باشند
علیرضا افخمی: امیدوارم مخاطبان از ضعف‌ها و مشکلات سریال «احضار» چشم‌پوشی کرده باشند. همچنین امیدوارم رسانه ملی با تغیییر مدیریت تصمیماتی مطلوبتری درجهت ارائه آثار نمایشی اتخاذ کند.

به گزارشايلام بيدار، علیرضا افخمی پیرامون ساخت سریال در ژانر ماورائی گفت: من به شخصه به دنیای پس از مرگ و کند و کاو درباره آن علاقه بسیاری دارم و خیلی به این موضوع فکر کرده و می‌کنم و موضوع ماوراء به عنوان یکی از درگیری‌های ذهنی‌ام در ساخت سریال محسوب می‌شود که سعی کردم پیرامون آن مطالعات زیادی داشته باشم و همچنین آثار نمایشی بسیاری را در این سبک و سیاق تماشا کنم.

 

 امیدوارم مردم از ضعف‌های سریال «احضار» چشم‌پوشی کرده باشند

 

***چند فصلی شدن سریال‌ها تازگی را از قصه‌های آن‌ها دور می‌کند

کارگردان مجموعه تلویزیونی «احضار» در پاسخ به این سوال که ژانر ماورائی پتانسیل تولید یک اثر نمایشی در قالب ۹۰ قسمت و یاچند فصل را خواهد داشت یا نه ابراز کرد: به عقیده من هر سریالی که با اقبال بینندگان مواجه شود و در عین حال از ظرفیت‌های داستانی کافی برای بسط و گسترش برخوردار باشد فارغ از اینکه در چه ژانری و گونه‌ای قرار گیرد پتانسیل ادامه تولید را خواهد داشت اگرچه شخصاً با ادامه یافتن سریال‌ها در چندین فصل موافق نیستم چرا که معتقدم یک اثر نمایشی با ادامه یافتن در فصل‌های جدید طراوت و تازگی قصه خود را از دست می‌دهد و نخواهد توانست آنطور که باید و شاید به موفقیت فصل اول دست یابد و ماندگاری خود را همچون فصل قبل در بین مخاطبان حفظ  کند.

 

 امیدوارم مردم از ضعف‌های سریال «احضار» چشم‌پوشی کرده باشند

 

***تلطیف سکانس‌های ترسناک با موضوعات طنز گونه از اهداف مجموعه «احضار» بود

علیرضا افخمی که نگارش مجموعه‌های ماورایی «اغما» و «روز حسرت» به کارگردانی سیروس مقدم را نیز بر عهده داشت پیرامون برخی سکانس‌های مجموعه «احضار» که چندی پیش با پخش آن در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی از منظر شوخی و طنز از سوی مخاطبان بازخورد داشت گفت: تقریباً تمامی سکانس‌هایی که طی آن‌ها به ویروس کرونا اشاره می‌شد به نحوی جنبه طنز آمیز داشتند به ویژه سکانس‌های دفتر شخصیت «مینو»؛ پس اینکه با چنین سکانس‌هایی در فضای مجازی شوخی شده طبیعی است و اصلاً یکی از اهداف این سکانس‌ها مفرح کردن فضای قصه و به ویژه تلطیف سکانس‌های کمی ترسناک سریال بود که احتمال دادیم برای برخی از بینندگان سریال آزاردهنده باشد.

وی در همین راستا ابراز کرد: البته هدف دیگر نگارش و اجرای چنین صحنه‌هایی روزآمد کردن فضا و داستان سریال با زمان حال بود طبعا وجود این سکانس‌ها موجب بروز مشکلاتی در اجرا نیز می‌شد؛ به عنوان مثال زدن ماسک برای بازیگران باعث می‌گردید که بخش زیادی از چهره آن‌ها که مهمترین ابزار انتقال احساسات به بیننده است پوشیده شود و این موضوع کار را برای آن‌ها دشوارتر می‌کرد اما همانطور که عرض کردم به منظور رسیدن به اهداف ذکر شده همه ما این مشکلات را به جان خریدیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که چقدر سریال «احضار» به مدیوم آثار ماورائی نزدیک بود بیان کرد: اگر توجه به مسائل فرا طبیعی را مشخصه اصلی ژانر ماورائی بدانیم آنگاه سریال «احضار» در این گونه قرار خواهد گرفت، زیرا با نگاهی به این موضوعات ساخته شد.

 

 امیدوارم مردم از ضعف‌های سریال «احضار» چشم‌پوشی کرده باشند

 

*** امیدوارم مخاطبان از ضعف‌های سریال «احضار» چشم‌پوشی کرده باشند

افخمی در پایان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه تصویر خاطرنشان کرد: روی چند طرح داستانی در حال فکر کردن هستم که هریک درگونه‌های متفاوت طبقه بندی می‌شوند و چون در مورد هیچ یک از آن‌ها به اطمینان کامل و تصمیم‌گیری نهایی نرسیده‌ام بهتر است صحبتی در مورد آن‌ها به میان نیاید و امیدوارم مخاطبان ضعف‌ها و مشکلات سریال «احضار» را به دیده اغماض نگریسته و از آن‌ها چشم‌پوشی کرده باشند. همچنین امیدوارم رسانه ملی با تغیییر مدیریت تصمیماتی مطلوبتری درجهت ارائه آثار نمایشی اتخاذ کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب