سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53250
|
11:45 - 1400/06/11
نسخه چاپی

مشعل گاز در سه روستای آبدانان روشن شد

 مشعل گاز در سه روستای آبدانان روشن شد
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: بمناسبت هفته دولت، مشعل گاز در سه روستای ماهوته، مولاب و مصطفایی از توابع آبدانان روشن و در مجموع ۷۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

عباس شمس اللهی "، با بیان اینکه برای گازرسانی به روستای ماهوته بدلیل نبود مسیر مناسب، مجبور به مسیرسازی و اجرای شبکه در کوه‌ها و تپه‌های مشرف به روستا شدیم، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه گازرسانی به روستای ماهوته، ضمن اخذ مجوز از شرکت ملی گاز ایران، اجرای گازرسانی به روستای مذکور انجام شد.

وی یادآور شد: برای گازرسانی به سه روستای مذکور سه هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۱ علمک برای روستاهای ماهوته، مولاب و مصطفایی نصب و ۷۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

شمس اللهی با اشاره به اینکه در شهرستان آبدانان ۱۳ هزار و ۴۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز در بخش شهری شهرستان آبدانان ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی ۹۷ درصد بوده و در حال حاضر ۳۳ روستای این شهرستان گازدار شده‌ است.

وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی تاکنون در شهرستان آبدانان ۳۸۶ کیلومتر خط تغذیه و توزیع بصورت خط فلزی و پلی اتیلن اجرا و همچنین ۱۰ هزار و ۳۵۰ انشعاب علمک نصب شده‌است، گفت: ۱۳ ایستگاه تقلیل فشار و پنج ایستگاه اندازه‌گیری در این شهرستان نصب و ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی نیز گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ادامه داد: تنها روستای دارای قابلیت گازرسانی در شهرستان آبدانان که تاکنون فاقد گاز است، روستای طلور بوده که بدلیل نداشتن طرح هادی و داشتن معارض محلی، اجرای عملیات گارزسانی به آن تاکنون به اتمام نرسیده است، اما سایر روستاهای شهرستان که تاکنون گازرسانی نشده‌اند، بدلیل کم بودن تعداد خانوار و بالا بودن سرانه هزینه گازرسانی خانوار، فاقد توجیه اقتصادی بوده و نیازمند اخذ مجوز از ستاد شرکت ملی گاز بوده که جزو برنامه‌های آتی شرکت گاز استان برای اقدام هستند.

 ۲ روستای شهرستان هلیلان گاز دار شدند 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازدار شدن روستاهای سرچم و والادشته از توابع شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز هزینه شده است.

شمس اللهی با بیان اینکه برای گازرسانی به این ۲ روستا هشت هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع اجرا شده است، افزود: ۱۳ روستای شهرستان شامل پشت تنگ علیا و سفلی، پله کبود علیا و سفلی، کلاته، دارپروشه، چنار اله قلی، شهبازوند، تخم بلوط علیا و سفلی، تازه آباد، چم زرد و ظاهروند که جزو محروم ترین روستاهای کشور هستند به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

وی با اشاره به اینکه با گازدار شدن روستاهای سرچم و والادشته بیش از ۱۹۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، اظهار داشت: طی سال گذشته نیز ۷۳۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.  

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: شهرستان هلیلان دارای ۲ بخش مرکزی و جزمان می‌باشد که ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی در بخش مرکزی این شهرستان ۱۰۰ درصد می‌باشد.

شمس اللهی تاکید کرد: بخش جزمان دارای ۲ دهستان داربید و زردلان می‌باشد که گازرسانی به دهستان داربید با احتساب آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستای داربید کرنی، ۱۰۰ درصد جمعیت است.

وی ادامه داد : علت تاخیر در گازرسانی دهستان زردلان، صعب العبور بودن مسیر و توپوگرافی سخت منطقه بوده است که هم اکنون کلیه مطالعات مهندسی، طراحی و برآورد لازم صورت گرفته و به محض تاُمین اعتبار، عملیات اجرای گازرسانی به این دهستان نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای عملیات گازرسانی به ۱۵ روستای مذکور هلیلان، بیش از ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: همچنان امسال در بخش صنعتی و کشاورزی نیز بزرگترین گلخانه صنعتی استان در این شهرستان با اجرای سه کیلومتر شبکه تغذیه هشت اینچ و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و نیز ۶ طرح تولیدی و صنعتی دیگر گازدار شده است.

واکسیناسیون کارکنان شرکت گاز ایلام آغاز شد 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از آغاز واکسیناسیون کارکنان این شرکت در هفته دولت خبر داد و گفت: بمنظور ریشه کنی کرونا و کاهش شیوع آن در شرکت و نیز ارائه خدمات ایمن و مطلوب‌تر به مشترکین و ارباب رجوع، طرح واکسیناسیون کارکنان شرکت گاز استان ایلام با اولویت کارکنان عملیاتی و واحدهای مرتبط با امور مشترکین آغاز شده است.

 شمس اللهی افزود: طرح مذکور از هفته دولت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور، همزمان در مرکز استان و تمامی شهرستانها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان ایلام حدود ۵۰۰ نفر شاغل در حوزه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی دارد، اظهار داشت: این طرح بر اساس برنامه زمانبندی و اولویت‌های تعریف شده برای کارکنان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام به مکاتبات و پیگیری های انجام شده با نهادهای حوزه سلامت استان برای اجرای هرچه سریع تر طرح واکسیناسیون کارکنان شرکت گاز استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: بی شک با اجرای این طرح، ضمن حفظ سلامت و صیانت از منابع انسانی شرکت، روند ارائه خدمات به مشترکان و مراجعان گرامی بنحو شایسته‌تری صورت می‌پذیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد