سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52614
|
09:02 - 1400/03/31
نسخه چاپی

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی تفضیلی با ایلام بیدار؛

روایتی از پیروزی هوشمندانه ملت ایران در انتخابات/ تیر ضدانقلاب و معاندین باز هم به سنگ خورد

روایتی از پیروزی هوشمندانه ملت ایران در انتخابات/ تیر ضدانقلاب و معاندین باز هم به سنگ خورد
انتخابات برگزار و تکلیف دولت سیزدهم هم مشخص شد. مردم هوشمندانه در صحنه حضور یافتند و مدبرانه انتخاب کردند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::انتخابات 28 خرداد 1400 در فضایی پر تلاطم و در شرایط ویژه‌ای برگزار شد؛ در این فضا حامیان نظام سعی بر آن داشتند تا مردم را به صبوری و حضور دعوت کنند و معاندین هم در تلاش بودند تا از ناملایمات این ایام و نارضایی‌های موجود، برگ برنده‌ای کسب نموده و مردم را به سوی تحریم انتخابات سوق دهند.

در میان این افکار و تبلیغات دوگانه، مردم به عنوان تنها فاکتور تعیین کننده ، کانون  اصلی و محور تاثیر گذار این تحرکات بودند که در نهایت نیز همانگونه که انتظار می‌رفت، با اقتدار و سربلندی ، حماسه‌ی بزرگ دیگری را رقم زده و با انتخاب دولتی انقلابی ، باز هم نظام و انقلاب را به عنوان آرمان اصلی خود برگزیدند و به همه‌ی دوستان و دشمنان ثابت کردند که مشکلات و سختی‌های داخلی هیچگاه آنها را در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی کشور ناامید نخواهد کرد و مصداق بارز این مدعا هم ، انتخاب رئیس جمهوری از جنس مردم و پرورش یافته در دامن انقلاب با مشارکتی بالای پنجاه درصدی بود.

در ادامه گفتگوی تفصیلی ایلام بیدار با "احسان عباسی"، کارشناس مسائل سیاسی را در زیر می خوانیم.

به نظر شما دلایل تبلیغات منفی معاندین علیه انتخابات چیست؟

اینکه چرا در این دوره از انتخابات، هجمه‌های خصمانه، تلاشها و تبلیغات منفی از سوی معاندین برای جلوگیری از روی کار آمدن دولت انقلابی و دلسرد کردن و منصرف ساختن مردم از حضور، بیش از هر زمان دیگری صورت گرفت، صرفاً یک دلیل روشن دارد و آن این است که روی کار آمدن دولتی کاملاً انقلابی، به معنای زدن مهر ابطال بر کارشکنی‌ها، بی‌تدبیری‌ها و توهم وابستگی به بیگانگان است. انتخاب دولت انقلابی یعنی باور کردن توانمندی‌های ایران و ایرانی . یعنی اینکه مردم خود را باور دارند و هرگز به حضور اجانب و اغیار در کشور رضایت نخواهند داد و با این انتخاب هر گونه تلاش و تکاپو از سوی دشمنان داخلی و خارجی برای کشیدن مسیر سیاسی و اجتماعی ایران به وابستگی را مسدود ساختند. چیزی که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و قطعاً در ادامه‌ی این راه مشکلات و کارشکنی‌هایی ایجاد خواهند کرد. بنابراین مردم باید بدانند که این انتخاب هوشمندانه، حمایت هوشمندانه‌تری نیاز دارد تا مسیر تحقق اهداف نظام محور و مردم مدار آن با چالش نامتعارفی مواجه نشود.

موضوع بیداری مردم از این حیث مهم‌تر می‌شود که این انتخاب ، کشور را در مسیر جدیدی قرار داده، مسیری که در دولت‌های قبلی متاسفانه به بیراهه تبدیل شده بود. این انتخاب دولت و مردم را با تعاملی قدرتمند و وفاقی موثر روبرو خواهد کرد که انشااله راه برای حل مشکلات متعدد مردم و چالش‌های پیش‌روی دولت هموارتر خواهد شد. اما در این میان نباید از احساس یاس و ناامیدی دشمنان و کارشکنی‌های مغمومین انتخابات غافل شد. این قشر شاید در ظاهر امر اعلام مخالفتی از خود بروز ندهند، اما بدون شک در خفا از هر فرصتی برای سنگ‌اندازی و تشویش اذهان عمومی علیه دولت منتخب استفاده خواهند کرد. تامل و تفکر در این نکته، لزوم بیداری و هوشیاری مردم را بیش از زمان دیگری نمایان می‌سازد.

رشد سیاسی مردم را چگونه دیدید؟

یک بُعد بسیار زیبا و دلچسب از مردم که در این انتخابات رقم خورد، درک و شعور سیاسی بالای آنها بود؛ چرا که همین ملت همیشه بیدار، با ذکاوت و نکته سنجی قابل تحسین خود یک " نه " بزرگ به تمام وعده و وعیده‌های پوپولیستی اجتماعی از سوی دشمنان فرصت طلب گفت. در شرایطی که این کوردلان گمان می‌بردند می‌توانند با دست‌مایه قرار دادن مشکلات اقتصادی و معیشتی در بحبوبه‌ی روزهای کرونایی و وعده‌ی پول و ثروت، ملت فهیم ایران را از حضور در صحنه بازدارند و یا به سوی انتخاب غلط سوق دهند، ایرانیان پرغرور با حضور باشکوه و انتخاب دولت انقلابی، خط سیاهی بر اهداف شوم دشمن کشیدند و اصالت، صداقت، پایداری و پایمردی خود را به ایران و نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند و اینگونه دولتی را به خدمت برگزیدند که با اجماع همه‌ی اقوام و مذاهب ایرانی، چشم اندازی روشن از ایران انقلابی و مردمی با آینده‌ای درخشان و متفاوت را برای ملت فراهم خواهد آورد. بدین ترتیب علاوه بر شکست مفتضحانه مروجین تحریم ایران و انتخابات، بسترهای مناسب برای رشد و بالندگی ایران و ایرانیان و حذف تبعیض ها و تقویت عدالت پدید خواهد آمد. چیزی که مدتهاست آرزو و خواسته‌ی قلبی همه‌ی ماست.

این حضور با شکوه فقط شکست وعده‌های به اصطلاح سرخرمن معاندین نبود. بلکه بودند بسیاری از چهره‌ها و فعالان سیاسی داخلی و خارجی که تمام توان خود را به میدان آوردند تا کلمه‌ی " ما نمی‌توانیم" را به مردم تزریق کنند. این افراد با تمام انرژی خود را صرف منحرف ساختن مردم ایران کردند و همه‌ی همت خود را به کار بستند تا از تشکیل دولت انقلابی جلوگیری کنند، ولی خوشبختانه فعل " ما نمی‌توانیم" در وصف حال خودشان صرف شد.

تبلور شعور و معرفت ایرانیان در انتخابات اخیر

به هر حال، انتخابات برگزار شد و سید ابراهیم رییسی به عنوان هشتمین رییس جمهور ایران انتخاب شد.

انتخابات  نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا موافقان و مخالفان متعددی دارد و این امری بدیهی‌ است. اما آنچه مهم است، موضع گیری‌های بعد از انتخابات است که تعیین کننده‌ی سرنوشت ملتها خواهد بود. اینکه ملتی بعد از رفراندوم برگزار شده به شکوفایی برسد یا به سمت چالشها و فراز و نشیبهای مخرب کشیده شود، ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با عکس العمل فاتحان و شکست خوردگان انتخابات دارد. بی شک اگر شکست خوردگان، برتری و قابلیت فرد منتخب را بپذیرند و به رای اکثریت احترام بگذارند و برای پیشبرد اهداف سازنده به ید واحده تبدیل شوند، بی تردید فرداهایی روشن را برای آینده‌ی کشور و نسلهای بعدی رقم خواهند زد؛ اما در غیر این صورت، باید منتظر رویارویی دولت و ملت با مشکلات و مسائل دشوار و گاهاً مخرب داخلی و خارجی بود. پس مردم و مسئولین دلسوز نظام و انقلاب باید کماکان بیدار بمانند و با حمایت کامل از دولت منتخب، ثابت کنند که آبادانی داخلی و سربلندی خارجی ایران در هر موقعیتی ، اولویت اول آنان است و هیچ چیز مهم‌تر از آن نیست.

حال فراتر از این نکات، نگاهی هم داشته باشیم به انتخابات اخیر، و اینکه چگونه ملت ایران، بار دیگر شعور و معرفت خود را با بهترین روش ممکن به همه نشان داد.

حضور هوشمندانه و انتخابی مدبرانه

انتخابات برگزار و تکلیف دولت سیزدهم هم مشخص شد. مردم هوشمندانه در صحنه حضور یافتند و مدبرانه انتخاب کردند. انتخاب فردی از تار و پود انقلاب، بیانگ این نکته بود که ملت باردیگر به سالهای آغازین انقلاب برگشته و پس از طی روزگاری طاقت فرسا، نظام و انقلاب را بدون جناح‌گرایی و فرقه‌طلبی، به شکلی کاملا خالص، انتخاب کرده است. فرد پیروز، بدون گرایش سیاسی به جناح یا حزبی خاص، از قلب انقلاب برخواسته و نوید روزهای مملو از عطر و بوی انقلاب را به مردم داده است. چیزی که مدتهاست برای این ملت به عطر و بویی گمشده در خاطرات تبدیل شده است. روایت انتخابات ایران، روایتی حقیقی از تعقل و دین محوری‌ست. اینکه ملتی پس از گذشت چهار دهه و علیرغم از سر گذراندن ناملایمات و کارشکنی‌ها و خلف وعده‌های فراوان، باز هم بر عقیده‌ی خود راسخ و استوار بماند، تنها یک معنا دارد و آن هم حقانیت نظام انقلابی اسلامی و تاکید خرد جمعی جامعه بر حفظ و بقای آن است. در این انتخابات مردم انتخاب کردند. عده‌ای انتخاب اصلح را در پیش گرفتند و برخی هم افراد دیگر را برای تصدی دولت مناسب دانستند. دسته‌ای هم، از بین نامزدها، به انتخابی نرسیدند و با رای سفید، نظر خود را ابراز داشتند. اما گروهی که تعدادشان کم هم نبود، عدم اطمینان خود به دولت را با شرکت نکردن در انتخابات نشان دادند. حال اینکه عده‌ای سودجو این عدم حضور را به نارضایتی از نظام ربط می‌دهند، صرفاً تصویری غلط و برداشتی کاملا اشتباه است که مخالفان و دشمنان نظام، سعی می‌کنند تا از آن به نفع برنامه‌های ضد انقلابی و ایرانی خود استفاده کنند.

سخن پایانی خود را بفرمائید

با این تفاسیر دولت منتخب و متعهد باید با به منظور جلوگیری از پیشیرد این نقشه‌های شوم، ضمن تجلیل از حضور گرم مردم، تمام آراء آنها را محترم بشمارد و با تمام قوا برا تحقق وعده‌ها و رفاه و آسایش و آرامش آنان تلاش کند . چه آنهایی که انتخابی پیروز داشته‌اند، چه کسانی که به انتخاب نرسیده‌اند، چه آن دسته که انتخابی نکردند و چه آن عده که حضور نداشتند. همه‌ی این اقشار ملت ایران را تشکیل می‌دهند و فرد فرد آنان بر گردن نظام و انقلاب حق دارند؛ زیرا حامیان اصلی و سرمایه‌های تمام ناشدنی ایران سربلند و نظام مقتدر، همین مردمی هستند که در هر لحظه و هر صحنه حضور فعال دارند.

هر گاه حمایت لازم است، حامی می‌شوند، هر کجا کمکی درخواست شود، به یاری می‌شتابند و هر زمان که انتخابی مورد نیاز است، انتخاب می‌کنند‌ تا ایران و انقلاب از نگاه پلید دشمنان و دستهای ناپاک نامحرمان دور بماند. این مردم شایسته‌ی بهترین‌ها و لایق برترین‌ها هستند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد