سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52123
|
07:11 - 1400/02/13
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

مسئولان، نخبگان جوان را دریابند/ ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای رشد جوانان کارآفرین

مسئولان، نخبگان جوان را دریابند/ ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای رشد جوانان کارآفرین
مسئولین، دادن وعده های پوچ و توخالی به جوانان به ویژه نخبگان و شعار را کنار گذاشته و بسترهای مناسبی جهت رفع موانع سر راه کارآفرینی و اشتغال آنها ایجاد کنند تا شور و نشاطی که لازمه رشد و پیشرفت همه جانبه کشور است محقق شود.

به گزارشايلام بيدار، استفاده صحیح از نیروی انسانی متخصص و کارآمد در هر کشوری که بخش عظیمی از آن را جوانان تشکیل می دهد موجب بالندگی، توسعه و رشد اقتصادی می گردد. که این امر نیز می‌تواند یکی از مولفه های اصلی اقتدار و قدرت یک کشور که ارزش آن در این شرایط کنونی به مراتب بالاتر از توان نظامی است محسوب شود.

اگر به تحریم های همه جانبه آمریکا و غرب که در این چند سال گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است نگاهی کوتاه بیندازیم متوجه خواهیم شد که اکثر تحریم ها در راستای فلج کردن و نابودی اقتصاد کشور صورت گرفته است.

حال مهمترین راه برون رفت کشور از شرایط بد اقتصادی و همچنین جلوگیری و بی اثر کردن این تحریم‌های شدید به ویژه در حوزه اقتصاد، رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی به دیگر کشورها در اکثر کالاهای استراتژیک است. که این مهم نیز بدون اعتماد و برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت برای به کارگیری نیروی انسانی جوان به ویژه نخبگان در عرصه های مختلف امکان پذیر نیست.

اما مسئله مهمی که در این بین مطرح است، موانع و سنگ اندازی های دولتی ها پیش پای جوانان است که متاسفانه در کشور ما نه تنها اعتماد به نیروی جوان از اهمیت زیادی برخوردار نیست بلکه استفاده از نیروهای قدیمی و دعوت به کار مجدد آنها در بسیاری از عرصه های مختلف در سیاست کاری دولت دیده می شود.که این موضوع یاس و ناامیدی جوانان فعال و توانمند را دو چندان می کند و همچنین این موضوع بستر بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد و انحرافات اخلاقی را فراهم می کند.

بنابراین مسئولین برای توسعه و پیشرفت کشور، دادن وعده های پوچ و توخالی به جوانان و شعار را کنار گذاشته و بسترهای مناسبی جهت رفع موانع سر راه کارآفرینی و اشتغال جوانان ایجاد کنند و با میدان دادن به آنها در عرصه های مختلف انگیزه، شور و نشاطی که لازمه رشد و پیشرفت همه جانبه کشور است را تحقق بخشند.

ضرورت مهارت آموزی متناسب با فرصت‌های شغلی و نیاز کسب و کار استان

در همین رابطه "محمد نوذری"، استاندار ایلام گفت: یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر کشوری نیروی انسانی و جوان آن کشور است که اگر بخوبی هدایت شوند، می توان به رشد و پیشرفت همه جانبه آن کشور امیدوار بود.

وی اظهار کرد: جامعه امروز ما بیش از گذشته نیازمند نشاط و شادابی است و ایجاد زیرساخت های مناسب برای رشد جوانان یکی از اهداف و اولویت های دولت است.

استاندار ایلام افزود: طی سال های اخیر کشورمان شاهد بدترین تحریم ها بوده و تمام ساختار اقتصادی و بانکی ما تحریم و اثر آن روی اقتصاد، مسائل توسعه ای، بانکی، صنعتی و تمام ارکان زندگی تاثیر گذاشته است.

نوذری یادآور شد: از جمله مشکلات سال های اخیر پدیده نوظهور کرونا بوده که در نظام سیاسی جهان گریبانگیر همه کشورها شده و اوج آن نیز هم اکنون در هند است و روز به روز رفتار این ویروس در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه کرونا مسائل اجتماعی ، اقتصادی دولت را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: بسیاری از مشاغل تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و این تعطیلی بسیاری از اصناف را دچار خسارت کرده است.

استاندار ایلام به مقوله اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: اشتغال پایه و اساس کار یک جوان و بسیاری از مولفه ها مرتبط با کار است، اما نگاه جوانان به مقوله کار باید تغییر یابد.

نوذری اضافه کرد: یکی از مشکلات اشتغال جوانان نگاه غیراصولی به مقوله کار است به گونه ای که تنها شغل مورد نظر آنان دستیابی به کار اداری و دولتی است که این نگاه باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه باید جوانان را برای ورود به بازار کار آموزش دهیم، گفت: ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی و آنان را برای ارائه طراح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: مهارت‌آموزی متناسب با فرصت‌های شغلی و نیاز کسب و کار استان به منظور اشتغالزایی و رفع چالش بیکاری مورد توجه قرار گیرد.

نوذری تصریح کرد: باید ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی کنیم و آنان را برای ارائه طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و توانمند در تشکیلات سازمان های مردم نهاد، افزود: این سازمان ها می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی استان نقش موثری ایفا کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: فعالیت در حوزه جوانان تنها با اهتمام و داشتن برنامه ریزی منسجم از سوی مدیران موفقیت آمیز است.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد