سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52084
|
00:17 - 1400/02/11
نسخه چاپی

سهم تولیدات ایلام از صادرات مرز مهران تنها ۱۰ درصد است

سهم تولیدات ایلام از صادرات مرز مهران تنها ۱۰ درصد است
مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به ظرفیت های مرز مهران برای توسعه استان، گفت: متاسفانه سهم صادرات تولیدات ایلام از صادرات مرز مهران تنها ۱۰ درصد است.
به گزارش ایلام بیدار، مهدی اصلانی کرچی در نشست با رئیس، هیئت مدیره و برخی فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورز ی استان ایلام و تعدادی از تشکل‌های بخش خصوصی عضو اتاق اظهار کرد: توسعه صادرات غیر نفتی زمینه ساز رشد اقتصادی است و فعالان عرصه جهاد اقتصادی در حوزه تولید و بازاریابی نقش مهمی ایفا می‌کنند. وی گفت: صادرات نقش مهمی در چرخه اقتصاد دارد؛ چرا که با رونق این بخش زمینه بازاریابی و فروش محصولات داخلی فراهم شده و شاهد تحولات اساسی در جهش تولید، ارزآوری، ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت شکوفایی اقتصادی خواهیم بود. وی به بازارهای هدف صادراتی اشاره کرد و گفت: برای فروش محصولات صادراتی، زمینه‌ها زمانی فراهم می‌شود که بتوانیم بازاریابی مناسبی در کشورهای هدف و شناسایی نیاز بازار کشور مورد نظر را مورد مطالعه و دقت داشته باشیم. مدیرکل بازرسی استان افزود: تثبیت بازارهای هدف را باید در راس برنامه هاقرار دهیم و فقط به شناسایی آنها بسنده نکنیم و ذائقه مشتری باید همواره و مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد تا تولیدات خود را متناسب با نیازمندی‌ها و علایق ایشان سوق دهیم و در رقابتی اصولی کشورهای رقیب کنار زده شوند. وی به مزیت مرز مشترک ۴۳۰ کیلومتری عراق با استان اشاره کرد و افزود: با توجه به آمار میزان صادرات صورت گرفته از مرز مهران، به رغم ظرفیت‌های مناسب استان تنها ۱۰ درصد از آمار صادرات مرز گمرکی مهران متعلق به استان و ۹۰ درصد متعلق به خارج از استان است، باید با تدبیر و برنامه ریزی و ازسویی مدیریت جهادی و عزم عمومی این رقم درآمد صادراتی استانی افزایش پیدا کند. وی اضافه کرد: در این راستا استفاده از مزیت‌ها؛ علائق طرفین و ارتباطات مشترک دینی و تاریخی استان‌های مرز نشین عراقی با برگزاری جلسات مشترک و برقراری تعامل سازنده با اتاق بازرگانی عراق تمهیدات لازم به عمل آید. مهدی اصلانی در این مسیر ارتباط پویا و فعال اتاق بازرگانی و گمرک استان برای شناسایی و برقراری ارتباط با تجار خارجی ترانزیت کننده کالا از مرز مهران و استفاده از ظرفیت و اطلاعات این تجار در جهت شناسایی بهتر بازار هدف یا همکاری‌های مشترک صادراتی مورد تأکید و انتظار است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد