سرویس: سیاسی
کد خبر: 51996
|
11:36 - 1400/02/04
نسخه چاپی

سند ۲۵ ساله ایران و چین تحریم های آمریکا را خنثی می کند

سند ۲۵ ساله ایران و چین تحریم های آمریکا را خنثی می کند
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین خنثی کننده تحریم های آمریکا و غرب در مسائل تجارت خارجی کشورمان است

به گزارشايلام بيدار "مجتبی یوسفی"، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سند راهبردی 25 ساله ایران و چین، گفت: امروز همه کشورها به دیپلماسی اقتصادی بیش از دیپلماسی سیاسی توجه دارند و آن را مد نظر قرار داده‌اند بنابراین ایران هم باید در این رابطه فعال‌تر از قبل عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه ‌ انعقاد سند راهبردی 25 ساله بین ایران و چین و نگاه ما به شرق موجب کم اثر شدن تحریم‌های آمریکا در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری ما می‌شود، افزود: همانطور که گفتم ما باید دیپلماسی اقتصادی خود را فعال کنیم و نگاه ما به شرق ضمن ایجاد گشایش‌ها در حوزه‌های مختلف طبیعتا خنثی‌کننده فشارها، توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا و غرب نیز خواهد بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: با نگاه به شرق از جمله توافق ما با چین توطئه‌های آنها علیه ایران خنثی می‌شود و طبیعی است آنها از این مسأله عصبانی باشند و در رسانه‌های تحت سلطه خود به فضاسازی علیه آن بپردازند.

یوسفی خاطرنشان کرد: ما باید علاوه بر چین با دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند همانند روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی سند‌های راهبردی و قراردادهای تجاری و پیمان‌های پولی دوجانبه برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توافق چین با ایران به این خاطر نیست که امروز ایران در موضع ضعف است، بلکه اتفاقاً نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای چین است و چین از سر نیاز خود با ایران توافق امضا کرده و این نشان از اهمیت جایگاه کشورمان است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد : امروز ایران و چین هریک به نحوی از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شدند و هریک به طریقی می‌توانند نیازهای یکدیگر را برطرف کنند. از جمله سرمایه‌گذاری‌های چین در توسعه زیرساخت‌ها در ایران برای ایران مفید است. 

یوسفی در پایان گفت: وکلای ملت مراقبت خواهند کرد تا حقی از ملت ایران در امضای قراردادهای ذیل این سند راهبردی تضییع نشود و مردم ایران به تمام حقوق خود در قراردادهای زیرمجموعه این سند 25 ساله برسند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد