سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51615
|
09:15 - 1400/01/08
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

میزان مبتلایان کرونا در استان ایلام ۲ برابر شده است

میزان مبتلایان کرونا در استان ایلام ۲ برابر شده است
استاندار ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام شرایط خاص و در حال جهشی را بحث کرونا طی می کند، گفت: میزان مبتلایان کرونا در استان ایلام ۲ برابر شده است.

به گزارشايلام بيدار، محمد نوذری استاندار ایلام در دومین جلسه ستاد استانی کرونا در سال ۱۴۰۰ در استان ایلام، با بیان اینکه عادی انگاری مردم، غفلت از کرونا و عدم رعایت پروتکل‌ها شرایط استان را تغییر داده است، عنوان کرد: استان ایلام شرایط خاص و در حال جهشی را طی می‌کند، که این مهم نیازمند انجام اقدامات اساسی و اصولی برای مدیریت و رهایی از این شرایط توسط دستگاه‌های متولی است.

وی با تقدیر و تشکر از مردم، دستگاه‌های درگیر و رسانه‌ها عنوان کرد: هر جا مردم کمک کردند و همه پای کار بودند، موفق تر عمل کردیم.

وی با بیان اینکه در مدیریت کرونا که سلامت مردم خط قرمز است، در هر کارگروهی باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کرد و به کلیت موضوع پرداخت خواستار همکاری رسانه‌ها، صدا و سیما و فعالین فرهنگی و اجتماعی در بحث تولید محتوا و اقدامات پیشگیرانه شد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه منطقه دشت عباس یکی از خطرناک‌ترین مناطق استان است که در تلاقی استان خوزستان و شهرستان‌های دهلران و آبدانان قرار گرفته است، گفت: قرارگاه دشت عباس به طور ویژه و با نظارت فرماندار اقدامات لازم را در جهت اجرای دستورالعمل‌ها و کنترل ورودی و خروجی‌ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای غیر بومی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است، گفت: پایش تصویری سه راهی سپتون هرچه سریع‌تر باید برقرار شود.

لزوم تشکیل همیاران سلامت در ایلام

نوذری با بیان اینکه میزان مبتلایان کرونا در استان نسبت به هفته آخر اسفند دو برابر شده است، گفت: اعمال محدودیت‌ها و فعالیت مشاغل بر اساس رنگ بندی جدید تعریف می‌شوند و ادارات نیز با ۵۰ درصد نیرو فعالیت می‌کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر ممانعت از تجمعات، چادرزنی ها، برگزاری مراسمات و حضور در آرامستان‌ها در کل استان گفت: چادرزدن در طبیعت ممنوع، همه فرمانداران با همراهی نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری چادرها اقدام کنند.

وی در پایان گفت: ورود به آرامستان ها، تجمعات و برگزاری هر گونه مراسم در نقاط قرمز و نارنجی ممنوع و در سایر نقاط باید مدیریت و با رعایت پروتکل‌ها انجام گیرد.

نوذری عنوان کرد: همه فرمانداران موظفند هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل همیاران سلامت متشکل از دهیار، مسئول پایگاه مقاومت و مسئول خانه بهداشت اقدام وتمامی مسائل روستا اعم از کنترل تجمعات، حضور مهمانان، برگزاری مراسمات شادی و عزا و اعمال محدودیت‌ها را با مسئولیت دهیار مدیریت کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد