سرویس: سیاسی
کد خبر: 51278
|
09:13 - 1399/12/16
نسخه چاپی

جهش تولید مسکن اقتصاد ایران را از رکود خارج می‌کند

جهش تولید مسکن اقتصاد ایران را از رکود خارج می‌کند
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسکن لوکومتیو اقتصاد است و با بیش از ۱۰۰ صنعت ارتباط مستقیم دارد. درصورتی که تولید مسکن افزایش پیدا کند، اقتصاد از رکود حاکم بر آن خارج می شود و قیمت مسکن هم کاهش می یابد.

به گزارشايلام بيدار"احمد دنیامالی"، عضو کمیسیون عمرانمجلس شورای اسلامی، درباره لزوم اختصاص ۲۰ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن گفت: مسکن لوکومتیو اقتصاد است و با بیش از ۱۰۰ صنعت ارتباط مستقیم دارد. درصورتی که تولید مسکن افزایش پیدا کند، اقتصاد از رکود حاکم بر آن خارج می شود و قیمت مسکن هم کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس طرح جامع مسکن در هر سال باید ۱ میلیون ۶۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود تا عرضه و تقاضای مسکن به تعادل برسد. درحال حاضر سالانه کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود و این موضوع کمبود مسکن را به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به اینکه یکی از ابزارهای حمایت از تولید، پرداخت تسهیلات است به این نتیجه رسیدیم که باید سهم بخش مسکن ازتسهیلات بانکیافزایش یابد؛ به همین دلیل در بودجه ۱۴۰۰ و طرحجهش تولیدمسکن به دنبال آن هستیم ۲۰ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن اختصاص پیدا کند.

دنیا مالی در پایان گفت: حمایت تسهیلاتی از بخش مسکن اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد؛ به عبارتی علاوه بر کاهش قیمت مسکن، زمینه اشتغال حداقل ۳ میلیون نفر در کشور فراهم می‌شود. تاکید می‌کنیم که باید از ساخت مسکن حمایت شود؛ یعنی بانک‌ها باید وام ساخت مسکن را هم در اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد