سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51243
|
12:04 - 1399/12/13
نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان به زودی اجرایی می شود

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان به زودی اجرایی می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در تلاش هستیم با همکاری دولت و دریافت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان طی چند روز آینده اجرایی شود.

به گزارشايلام بيدار، "مصطفی سالاری"، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ظهرامروز چهارشنبه، 13 اسفند ماه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در کشور داریم که در تلاش هستیم با همکاری دولت و دریافت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان طی چند روز آینده اجرایی شود.

وی گفت: فرمول‌های محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است و اگر هم این از لحاظ نرم افزاری نهایی نشود، با پرداختی‌های علی الحساب این طرح در کشور ظرف روزهای آینده شروع شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۰ برابری تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان پرداخت شده و این رقم در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

سالاری بیان کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان درنظرگرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند، افزود: ماهانه بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش هزینه می‌شود که ۱۳ میلیارد تومان از این میزان وصولی درآمدی منابع بیمه‌ای است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد