سرویس: سیاسی
کد خبر: 51174
|
10:07 - 1399/12/10
نسخه چاپی

ایرج مسجدی:

سطح روابط اربیل و تهران بسیار خوب است

سطح روابط اربیل و تهران بسیار خوب است
سفیر ایران در بغداد نقش منطقه کردستان عراق در شکست داعش را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت که سطح روابط اربیل و تهران بسیار خوب است.

به گزارشايلام بيدار"ایرج مسجدی"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روابط بین تهران و اربیل را «بسیار خوب» دانست و گفت که نقش منطقه کردستان عراق در جنگ با داعش مهم بود.

مسجدی شنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه کردی «روودآو» گفت که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کردستان عراق و شخص «مسعود بارزانی»، رئیسحزب دموکرات کردستان عراقبسیار واضح و بر اساس احترام بوده است.

او با بیان اینکه منطقه کردستان عراق و نیروهای پیشمرگه این منطقه در جنگ علیه داعش نقش مهمی ایفا کردند، هرگونه ادعای تهدید از ایران علیه منطقه کردستان عراق را رد کرد و گفت که در روابط تهران و اربیل هیچگونه سردی وجود ندارد بلکه این روابط بسیار خوب و بسیار پویاست.

سفیر کشورمان گفت که ایران بر این باور است که امنیت عراق، اردن، قطر، عربستان سعودی و کویت و هر منطقه و کشور دیگری باید از سوی کشورهای این منطقه تأمین شود نه کس دیگری.

او گفت: «ما با عراق و همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور به ویژه بعد از سفر به ایران روابط خیلیخوبیداریم».

مسجدی با بیان اینکه مسعود و نچیروان بارزانی از بهترین دوستان ایران هستند، گفت که هر نوع همکاری و ائتلاف بین منطقه کردستان عراق و شیعیان این کشور نقش سازنده‌ای خواهد داشت و ابتکار عمل رئیس منطقه کردستان عراق می‌تواند به تقویت روابط بین کردها و شیعیان شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد