سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 50871
|
08:15 - 1399/11/29
نسخه چاپی

تمایل جهان به مصرف واکسن چینی کرونا بیشتر شد

تمایل جهان به مصرف واکسن چینی کرونا بیشتر شد
تعداد فزاینده‌ای از کشورها در سراسر جهان به واکسن‌های چینی کرونا روی آورده‌اند و قصد دارند در برنامه واکسیناسیون اضطراری، از واکسن چینی استفاده کنند.

به گزارشايلام بيدار،همزمان با رقابت سخت کشورها برای تولید نخستین واکسن مناسب ویروسکروناو زمزمه آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورهای اروپایی، دو شرکت بزرگ واکسن سازی چین  نیز به این عرصه ورود و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از شهروندان خود را علیه این ویروس واکسینه کرده‌اند.

چین در حال ساخت چهار واکسن کروناست که توسط سه شرکت تولید شده است؛ پکن مدعی است این چهار واکسن اکنون در حال طی آزمایش‌های انسانی و ایمنی مرحله سوم هستند تا برای استفاده تجاری تایید شوند.

سینوفارم (Sinopharm) و سینوواک (Sinovac) دو شرکت پیشرو در چین تاکید کرده‌اند که آماده استفاده از واکسن های تجاری خود هستند.

از سوی دیگر آزمایش‌های بالینی توسط تولید کنندگان چینی در سراسر جهان ادامه دارد؛ سینوفارم در ۱۰ کشور از جمله امارات متحده عربی، مصر، اردن، پرو و ‌آرژانتین با نزدیک به ۶۰ هزار داوطلب آزمایش‌های بالینی در دست انجام دارد؛ این شرکت دو تاسیسات در چین ساخته که قادر به تولید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در سال است.

علاوه بر این، تعداد فزاینده‌ای از کشورها در سراسر جهان به واکسن‌های چینیکروناروی آورده‌اند زیرا شرایط سخت نگهداری از واکسن‌های آمریکایی و حواشی ایجاد شده برای آن پس از تزریق بر روی برخی از افراد مختلف تعدادی از دولت‌ها را دچار تردید کرده است.

بعضی کشورها قصد دارند در برنامه واکسیناسیون اضطراری، ازکروناواک استفاده کنند یا اینکه شروع به استفاده کرده‌اند و تا به حال میلیون‌ها دز آن آماده شده است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد