سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 50836
|
08:47 - 1399/11/28
نسخه چاپی

خواص روغن زیتون و فواید آن برای بدن

خواص روغن زیتون و فواید آن برای بدن
روغن زیتون از میوه ی درخت زیتون بدست می آید. با فشار دادن زیتون های کامل روغن زیتون درست می کنند.

به گزارشايلام بيدار،

فرد می تواند هنگام پخت و پز ازروغن زیتوناستفاده کند.

روغن زیتون از میوه ی درخت زیتون حاصل می شود. زیتون یک محصول سنتی منطقه مدیترانه است. مردم با فشار دادن زیتون های کامل روغن زیتون درست می کنند.

 

مردم ازروغن زیتوندر پخت و پز ، مواد آرایشی ، دارو ، صابون و ... استفاده می کنند. روغن زیتون در ابتدا از دریای مدیترانه بود ، اما امروز ، در سراسر جهان محبوب است.

 

در رژیم غذایی افراد زیتون را درروغن زیتونیا آب شور نگهداری می کنند. آنها را به طور کامل یا خرد شده می خورند و به غذاها اضافه می کنند.

 

آنها می توانند از روغن زیتون برای پخت و پز برای نان، برای پختن پاستا، پخت و پز یا به عنوان سس سالاد استفاده کنند. برخی افراد آن را به وسیله قاشق غذاخوری برای اهداف دارویی مصرف می کنند.

 

خواص روغن زیتون خوراکی و بهداشتی

بسیاری از مطالعات به فواید سلامتیروغن زیتونپرداخته اند. روغن زیتون فوق العاده است، که بهترین روغن موجود در بازار است، سرشار از آنتی اکسیدان ها است، که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد کمک می کند.

 

رادیکال های آزاد موادی هستند که بدن هنگام سوخت و ساز و سایر فرایندها تولید می کند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

 

اگر بیش از حد رادیکال های آزاد ایجاد شوند، می توانند باعث استرس اکسیداتیو شوند. این می تواند به آسیب سلولی منجر شود و ممکن است در ایجاد برخی بیماری ها از جمله انواع خاصی از سرطان نقش داشته باشد.

 

روغن زیتون و سیستم قلبی عروقی

روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم مدیترانه ای است. به نظر می رسد افرادی که این رژیم را مصرف می کنند نسبت به افرادی که رژیم های دیگر را دنبال می کنند، امید به زندگی بالاتری دارند، از جمله احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی کمتر است. برخی از متخصصان آن را "استاندارد در داروهای پیشگیری" می نامند.

 

به گفته نویسندگان یک بررسی در سال 2018 ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا توصیه می کنند که روزانه حدود 20 گرم یا دو قاشق غذاخوری (پیمانه)روغن زیتوناصل مصرف کنید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد.

 

نتایج یک مطالعه نشان داد که پلی فنول های موجود در روغن زیتون اصل می توانند از بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز، سکته مغزی ، اختلال عملکرد مغز و سرطان محافظت کنند. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد