سرویس: استان ایلام
کد خبر: 50610
|
08:17 - 1399/11/19
نسخه چاپی

رییس تولید و فنی سازمان صداوسیما در مصاحبه با ایلام بیدار مطرح کرد؛

۴۲ سال تلاش نافرجام رسانه ای غرب/ هوشیاری ملت ایران دشمن را مرعوب کرده است

۴۲ سال تلاش نافرجام رسانه ای غرب/ هوشیاری ملت ایران دشمن را مرعوب کرده است
رییس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما گفت: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون، رسانه‌های غربی با صرف میلیارها دلار تلاش همه جانبه رسانه ای برای نشان دادن چهره ای ضعیف از ایران پس از انقلاب به کار گرفته اند؛ تلاش هایی که با هوشمندی ایرانیان با شکست مواجه شده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::در چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلابی که به دست مردم آغاز شده، به پیروزی رسیده و استمرار پیدا کرده و امروزه اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

همانگونه که در گزارشات قبلی اشاره شد با فروپاشی رژیم طاغوت خون انقلاب اسلامی در رگ ها تقویت شد و از همان زمان تاکنون علی رغم فراز و نشیب ها انقلاب راه خود را محکم و استوار تر از گذشته طی کرده است.

خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این مدت از عمر با برکت خود آن گونه است که بنا بر شواهد و آمار موجود قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و در برخی کاراکترهای پیشرفت مقایسه میان بودن و نبودن است.

فارغ از خدمات به دست آمده در این 42 سال می خواهیم به بررسی و تبیین جنگ رسانه ای و محاصره تبلیغاتی دشمن با محوریت تصویرسازی غلط دشمن از جمهوری اسلامی برای مردم ایران و مردم دنیا بپردازیم. این وضعیت در شرایط فعلی به گونه ای است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با تاکید بر اینکه دشمن ما را محاصره تبلیغاتی کرده است، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن را از جوانان انقلابی مطالبه کرده اند.

دشمنان از طریق رسانه های جمعی، برنامه تولید کرده و از این برنامه تولیدات کوچک استخراج می کنند و این تولیدات کوچک را در فضای مجازی پمپاژ می کنند. انها برای این محاصره تبلیغاتی، سازمان دهی گسترده ای کرده و ستاد تشکیل داده اند، نیروهای مخالف با هم را در کنار هم جمع کرده اند تطمیع کرده اند.

به همین منظوردر مصاحبه با "مهرداد عظیمی"، رییس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما به تبیین بیشتر این موضوع پرداختیم. وی در این مصاحبه می گوید: از بدو پیروزی انقلاب تا کنون، رسانه‌های غربی با صرف میلیارها دلار و استفاده از صدها نشریه، پایگاه خبری و شبکه های ماهواره ای و اینترنتی مختلف و حضور هم افزا در شبکه های اجتماعی، تلاش همه جانبه رسانه ای برای نشان دادن چهره ای متفاوت و ضعیف از ایران پس از انقلاب به کار گرفته اند؛ تلاش هایی که با هوشمندی ایرانیان با شکست مواجه شده است.

متن کامل مصاحبه ایلام بیدار با دکتر "مهرداد عظیمی"، رییس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما را با هم در زیر می خوانیم.

دشمنان برای محاصره تبلیغاتی و جنگ رسانه ای با چه روش هایی در این 42 سال وارد معرکه شده اند؟ 

رییس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال گفت: مهندسی افکار عمومی، قدرت تاثیرگذاری و اقناع بخشی مخاطبان از مهمترین دلایل و نشانه های قدرت نمایی رسانه ها در عصر حاضر قلمداد می‌شود. به واسطه استفاده از پیام‌های پر زرق و برق رسانه‌ای،صاحبان قدرت در نظام بین‌المللی از قدرت نمادین و اقناعي سوء استفاده می کنند و ظرفيت هاي رسانه‌ای را برای دیپلماسی عمومی و همراه ساختن افکار عمومی کشورهای هدف-که عمدتاً کشورهای به اصطلاح پیرامون هستند- به کار می‌گیرند.

تلاش ناکام 42 ساله

وی اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب تا کنون، رسانه‌های غربی با صرف میلیارها دلار و استفاده از صدها نشریه، پایگاه خبری و شبکه های ماهواره ای و اینترنتی مختلف و حضور هم افزا در شبکه های اجتماعی، تلاش همه جانبه رسانه ای برای نشان دادن چهره ای متفاوت و ضعیف از ایران پس از انقلاب به کار گرفته اند؛ تلاش هایی که با هوشمندی ایرانیان با شکست مواجه شده است.

نمونه این تلاشها، استفاده از نفوذ و سرمايه چهره هاي ايران ستيزی چون مرداك "معروف به سلطان آسمان ها" است تا به واسطه این ظرفیت ها و نشانه گرفتن کانون خانواده و ...، ریشه های هویتی، فرهنگی،سیاسی واجتماعی ایران را بزنند. سياستگذاران رسانه اي در غرب در چهار دهه گذشته، پیکارها و تلاش های هدفمند خود را برای زوال سرمایه اجتماعی، از بین بردن مشروعیت و کارآمدی نظام سياسي  و اعتماد در بین لایه های مختلف جامعه ایران به كار گرفته اند و با ترفندهاي مختلف سعي در همراه ساختن افکار عمومی در ایران انجام داده اند.

سناریوی رسانه ای با محوریت ترامپ توافق گریز

عطیمی افزود: تلاش های رسانه ای و تبلیغاتی غربی ها  از اردیبهشت ۹۷ و با خروج یک طرفه آمریکا از برجام شکل جدیدی به خود گرفت. در سناریوی جدید -که شالوده اش، بهره برداری از تصمیمات ترامپ ساختارشکن بود- خروج از برجام و اعمال تحریم های بی سابقه و ظالمانه علیه ایران محور تصمیمات و برنامه ریزی ها بود.  به پشتوانه این سناریو بود که افرادی چون جان بولتون مهمان ویژه گردهمایی های منافقین و سلطنت طلب ها شدند و با تفرعن و اعتماد به نفس، از تابستان داغ 97 و  پایان جمهوری اسلامی می گفتند. در این طراحی پیچیده اقتصادی، سیاسی و رسانه ای، رسانه‌های بی‌بی‌سی فارسی،صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، رادیو فردا و یورتایم با هم افزایی و انتشار مطالب و پست های دیگر با حضور در فضای ۳۶۰ درجه ای یعنی انتشار و  انتقال اطلاعات از برودكست(رسانه‌های دیداری و شنیداری) به برودبند (رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی) فصل نوینی از تحرکات دیپلماسی رسانه‌ای علیه ایران را آغاز کردند.

محور فعالیت‌های رسانه‌ای پس از خروج آمریکا از برجام انگلیس بود . در یک طراحی پیچیده، انتقال نیروهای کارکشته و برند بی بی سی به سایر شبکه ها  در دستور کار قرار گرفت و جبهه رسانه ای جدید غرب با بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و معیشتی و کوچک نمایی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ايران و استفاده از سایر تاکتیک های عملیات روانی ازجمله دروغ بزرگ،برچسب‌زنی،تحریک، ابهام و شائبه،انتقال ، تعميم افراطی،تفرقه افكني،انسانيت زدايي، تظاهر به یکپارچگی و ارائه قطره‌چکانی اطلاعات گزینش شده، تلاش و همت همه جانبه خود را به کار بستند تا  ایران را ناکارآمد و ضعیف نشان دهند و مردم و جامعه بین الملل را علیه حاکمیت کشورمان بی  اعتماد کنند.

مهمترين محورهاي برنامه‌های شبکه‌های رسانه‌ای عليه ايران چیست؟ 

وی بیان کرد: در آستانه دهه مبارک فجر هم این تاكتيك ها در برنامه‌های مختلف شبکه‌های جبهه معاند هویداست. القای انشقاق و تشتت در ایران،ارائه تحليل ناقص از وضعیت ایران پس از ترامپ تاکید بر وضعیت فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی كشورمان، تحلیل یک جانبه و مغرضانه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ایران و القای ناکارآمدی نظام و کوچک نمایی دستاوردهای ایران به ویژه در موضوع واکسن کرونا و سایر پیشرفت‌های علمی و بررسی مقایسه ای ایران قبل و بعد از انقلاب در قالب‌های مختلف به ویژه در قالب روایت ها و مستند های تاریخی «هم در برنامه هاي تلویزیونی و رادیویی و هم درفضای اجتماعی» از مهمترين محورهاي برنامه‌های شبکه‌های رسانه‌ای عليه ايران است.

در42 سال گذشته، همه سناریوها و تاکتیک‌های گوناگون رسانه ای غرب به سد استواري به نام ايران و هوشمندی مردم و اقتدار بی نظیر حاکمیتش خورده و نافرجام بوده است. هر چند امروز نه دیگر ترامپی وجود دارد و نه اثری از جان بولتون است و تابستان داغ ایران هم در حد آرزو و رؤیای این چهره های تاریخ مصرف گذشته ماند اما توطئه ها و استراتژي هاي رسانههای غربی پایان ندارد. اینک ما هستیم و سناریوهای محتمل رسانه ای آنها در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری؛ انتخابات سرنوشت سازی که محور تلاش غربی‌ها خدشه دار کردن سلامت و امنیت آن و به تبع ناکارآمد نشان دادن حاکمیت و ساختار سیاسی ایران، کاهش مشارکت و در نتیجه مشروعیت زدایی از ایران در نزد مردم و مجامع جهانی است. در این شرایط خطیر و پیچیده، صاحب نظران و فعالان سیاسی و رسانه‌ای باید با درک فضای ایجاد شده از 42 سال گذشته تاکنون، باز هم با هوشمندی و مراقبت لازم در اظهارنظرها و واکنش‌های خود،ترفندهای دشمنان و سناریوی غامظ آنها را نقش بر آب کنند.

راهکارها برای رفع محاصره تبلیغاتی دشمن

رییس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما تصریح کرد: تحلیل وضعیت موجود سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران نشان می‌دهد که در برخي حوزه‌ها به ویژه در موضوع معیشت مردم مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که غیر قابل انکار می باشد اما نکته قابل تأمل این است که نباید این شرایط و مشکلات در داخل کشور به نحو سؤال برانگیزی برجسته سازی و به نماد ناکارآمدی نظام و دست آویزی برای حمله رسانه‌های جبهه  استکبار به ایران اسلامی تبدیل شود.

بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که اجانب هیچگاه حلال مشکلات ما نبوده و نیستند چون دشمن دشمن است و به هر قيمتي درصدد تأمين منافع بر مي آيد.براي غرب  در راه به دست آوردن منافع، استقلال كشورهاي ديگر و احترام به آنهاهیچ موضوعیتی ندارد. در این شرایط باید با حل مشکلات موجود در کشور  از طریق هم افزایی و تعامل و ترجیح منافع ملی و جمعی بر منافع فردی و نیز تکیه بر ظرفیت های داخلی و بومی و اصلاح ساختار مدیریتی کشور مقتدرانه از کیان ایران اسلامی صیانت نماییم. امروز ایران زنده و مقتدر است و باید با مدیریت جهادی  و از خودگذشتگی و رجوع به ارزش‌های انقلاب 57- که شالوده گفتمان این انقلاب بی نظیر قرن را  تشکیل می دهد- بازهم دشمنان را ناکام ساخت. ؛در اینصورت هیچ دیپلماسی و سناریو رسانه‌ای نمی‌تواند ایران اسلامی را به قهقرا ببرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد