سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49706
|
13:22 - 1399/10/09
نسخه چاپی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهید سلیمانی الگوی عزتمدارانه ای فرا روی انسان های حق طلب قرار داده است

شهید سلیمانی الگوی عزتمدارانه ای فرا روی انسان های حق طلب قرار داده است
مظفر با بیان اینکه علم و آگاهی از لوازم بصیرت است و باید گفت که بصیرت تلفیقی از علم، آگاهی، ایمان و تقوای الهی است، گفت: سردار شهید سلیمانی الگوی عزتمدارانه ای در سطح جهان فرا روی انسان های حق طلب و حق گرا قرار داده است.

به گزارشايلام بيدار، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز(۹ دی) در مراسم گرامیداشت  روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در استان ایلام، گفت: تمام مشکلاتی که برای جامعه بشری به وجود آمده است بر مبنای فتنه بوده و جایی بوده است که حق و باطل  قاطی و مخلوط شده است.

 حسین مظفر اظهار کرد: شاید برخی فکر کنند که چهره ظاهری فتنه ۸۸ مناظرات انتخابات بوده است اما این رمز فتنه ۸۸ برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و باطل کردن انتخابات بود و بر همین اساس شعار دادند که انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است.

وی افزود: در انتخابات سال ۸۸ بیش از ۷۵ درصد مردم در انتخابات شرکت کرده و پای صندوق های رای آمدند و این  حضور و شرکت در جهان بی نظیر بود و می خواستند این حضور مردم را از بین ببرند، فتنه گران باج می خواستند  که انتخابات را باطل کنند و در واقع اصل نظام را هدف قرار داده بودند.

مظفر با بیان اینکه فتنه گران و اغتشاشگران ماهیت ضد دینی خود را در جریان فتنه و  در اغتشاشات  با آتش زدن مساجد و مقدسات اسلام نشان دادند، تصریح کرد: اما ملت بصیر ایران اسلامی با خلق حماسه نهم دی ماه با حضور خود در میدان، تمام برداشت های غلط آنان را به طور  کامل بر هم زدند.
وی با بیان اینکه دشمنان با تحلیل های غلط فکر می کرند که نسل جوان با ارزش های انقلاب اسلامی بیگانه است و به میدان نمی آید،  یادآور شد:این تحلیل  غلط آنان موجب شد که تمام امکانات را بسیج کنند  و به فتنه دامن بزنند اما ملت ایران این برداشت ها و تحلیل های آنان را نقش بر آب کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این فتنه ها همیشه خواهد بود اما مومنان و کسانی که کمر همت بر ای دفاع از انقلاب و آرمان های امام و شهدا بسته اند باید برای دفاع از اسلام همیشه آماده باشند و ابزارهای آن را از جمله بصیرت، همگرایی،  ولایت مداری و حق گرایی را داشته باشند که دچار تردید نشوند و در مقابل توطئه های دشمنان بایستند.

مظفر بیان کرد: علم و آگاهی از لوازم بصیرت است و باید گفت که بصیرت تلفیقی از علم، آگاهی، ایمان و تقوای الهی است، تقوای درونی و شناخت بیرونی باید با هم تلفیق شوند که یک شناخت عمیق و ژرف اندیشی عمیق را برای انسان به ارمغان می آورد و  حقایق را باید با چشمان سر و چشمان قلب به درستی درک کرد.

وی با در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از نکات مهم حق گرایی در مقابل شخصیت گرایی است، ابراز کرد: شخصیت ها انسان های خوبی هستند و باید احترام آناها را داشته باشیم، اسلام هرگز اجازه توهین به شخصیت ها را به ما نمی دهد، اما شخصیت ها هر گز معیار و ملاک حق نیستند، شخصیت ها  تاز مانی که در محور مدار حق باشند قابل احترام و الگو هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: وقتی شخصیت بزرگی مانند سردار سلیمانی حرف و عملش یکی است، جان خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب فدای عزت و سربلندی ملت می کند، الگوی عزتمدارانه ای در سطح جهان فرا روی انسان های حق طلب و حق گرا قرار می دهد و چه تاثیرات مهم در در جهان و داخل کشور داشته است.

وی  بیان کرد: شهید رجایی و باهنر به همین دلیل که الگوی ما در شخصیت‌ حقوقی و حقیقی بودند که بر مدار حق و حقیقت قرار داشتند و در مسیر نظام و انقلاب اسلامی قرار داشتند برای ما الگو و اسوه هستند،  اما  اگر شخصیتی از مدار حق بیرون رفتند، دیگر معنایی برای الگو قرار دادن آنان وجود ندارد.

مظفر  گفت: در نهم دی ملت قهرمان ایران پیشتاز تر از خواص ما وارد صحنه شد، روزی بود که مردم پیوند ناگسستنی خود را با امام، رهبر، ولایت، شهیدان و انقلاب اسلامی نشان دادند، نشان دادند که همچنان عمارها، یاسرها و میثم تمارها وجود دارند، رویش ها در انقلاب اسلامی ادامه دارد و با حضور میلیونی خود، گرد یاس بر چهره دشمنان انداختند.

مظفر در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در سال آتی، یادآور شد: بر اساس قانون اساسی، رئیس جمهوری بعد از مقام عظمای ولایت و رهبری، بالاترین مقام اجرایی کشور را برعهده دارد، کسانی که می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند باید آگاهی کافی از جایگاه ریاست جمهوری وارد میدان شوند، اطلاعات دقیقی از قانونی اساسی و وضعیت کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شوند باید بتوانند با تمام قدرت وارد میدان برای خدمت به مردم شوند و شورای نگهبان نیز باید بیش از گذشته در بحث صلاحیت ها دقت کند، امروز یک حرف را با عنوان اصل برائت مطرح کرده اند، اصل برائت مربوط به حقوق شهروندی است و بر این اصل قرار دارد که  مبنا را بر این بگذاریم که همه خوب هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل برائت مربوط به حقوق شهروندی است و مربوط به مسئولین نیست، در اینجا باید اصل بر مبنای احراز شرایط باشد چون مسئولیت ها از حقوق اعتباری هستند و جزو حقوق ذاتی نیستند، مسئولیت امانتی است که باید به شایسگاه واگذار شود و اصل بر احراز صلاحیت مسئولان است، البته باید شورای نگهبان در این مورد مسامحه نکند.

وی با تاکید بر اینکه در مسئولیت ها باید میدان را به جوان ها داد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر حضور جوانان در سطوح مدیریتی و مسئولیت های اجرایی تاکید کرده اند، جوانان توانمند و  برومند باید در حوزه مسئولیت های اجرایی  وارد  شوند و آنهایی که که تجربه دارند در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی با تجربه خود وارد شوند و در این حوزه نباید افراط و‌ تفریط کرد.

مظفر در ادامه با اشاره مسأله اف.ای. تی. اف و مسائل روز کشور، ابراز کرد: برجام آفتاب درخشان برای ما نبود و یک محدودیت برای ما بود، ما را محدود کردند و توافق نامه برجام هیچ دستاودری برای ما  نداشت، دولت ما هم ساده اندیشی کرد، به گفته های دشمنان اعتماد کرد و در توافق نامه دقت نکرد و هیچ دستاوردی برای ما نداشت، ما جلوتر از تعهدات آنها تعهداتی را با عنوان تعهدات پیش دستانه در راستای اعتماد سازی را انجام دادیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  به لبخند تمساح نباید اعتماد کرد، تمساح وقتی دهان را باز می کند نمی دانید که برای خندیدن است یا برای بلعیدن، دشمنان کارشان بلعیدن است، از برجام به عنوان معجزه قرن یاد کردند اما اکنون هیچ دستاوردی برای کشور و مردم نداشته است.

وی بیان کرد: بر اساس اف. ای. تی. اف  هر عمل بانکی که ما انجام بدهیم و به هر صورتی که آنلاین، آشکار و پنهان مراودات تجاری داشته باشیم باید در معرض دید آنان قرار بگیرد و برای ما که تحت تحریم قرار داریم و این موضوع به مثابه این است که گلوی مار را بفشارند، باب بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اجازه مقام معظم رهبری باز است و این امر در حال بررسی است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد