سرویس: سیاسی
کد خبر: 49112
|
09:57 - 1399/09/11
نسخه چاپی

مجلس با اقدام متقابل راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دنبال بازگشت به هویت خود است

مجلس با اقدام متقابل راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دنبال بازگشت به هویت خود است
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه اقدام متقابل راهبردی برای لغو تحریم‌ها برای حصول منافع راهبردی ملت است گفت: مجلس در FATF ، پالرمو و SPV و اینستکس کجای قضیه بود و به نظر می‌رسد عده‌ای شأن مجلس را هدف گرفته‌ بودند.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 11 آذر ماه 99) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در تذکری اظهار داشت: من اخطار اصل 3، 58 و 67 قانون اساس یدارم، این در حالی است که در اصل 3 بحث طرد کامل استعمار را بیان کرده است، همچنین در اصل 58 هم در مورد اعمال قوه مقننه است که فقط و فقط توسط مجلس صورت می‌گیرد. ضمن این که اصل 67 هم به قسم نامه نمایندگان مجلس اشاره کرده است که مقام معظم رهبری در ابتدای مجلس یازدهم بر روی این قسم‌نامه تأکید کردند که ما قسم خورده‌ایم حریم اسلام باشیم و نگاهبان دستاوردهای جمهوری اسلامی باشیم.

وی افزود: بر اساس اصول برشمرده آیا برخی از مفاد قراردادهای ثابت برای ما مشکل ایجاد نکرده است. ‌آیا این موضوع مغایر اصل بند 3 قانون اساسی نیست.

وی افزود: ما مشاهده کردیم که عده‌ای بیرون از مجلس بدون آنکه مجلس مصوب کند قرارداد ای اف تی اف را امضا کردند ضمن این که پالرمو را هم در ابتدا وعده داده و سپس به مجلس آرودند. همچنین قراردادهای نفتی را هم چنین اقدامی کردند.

وی افزود: امروز مجلس به میدان آمده و دیگر نمی‌خواهد در حاشیه باشد و عده‌ای بروند و ده‌ها الزام FATF را اجرا کنند و بعد از آنکه مجلس متوجه شود دو الزام آن را به مجلس بیاورند.

سلیمی گفت: امروز مجلس به دنبال بازگشت به هویت خود است، ضمن این که شان و اقتدار مجلس در این است که دیگران در پشت درهای بسته برای مجلس تصمیم نگیرند.

وی افزود: اینستکس و اس پی وی به مجلس آورده نشد و ملت را دو سال اسیر اینستکس کردند، این در حالی است که مجلس در این قضیه هیچ کجا نبود.

سلیمی گفت: ما بایستی امروز از شان مجلس دفاع کنیم. این در حالی است که در برجام خود مجلس اقدام متقابل را مصوب کرد؛ مگر چند گزارش در این باره در مجلس قرائت نشد که نقد شده است، این در حالی است که وقتی ما قانونی را در مجلس مصوب کرده‌ایم چرا دولت آن را اجرا نکرده است و به نظر می‌رسد که ضعف مجلس دلیل اصلی آن است.

وی تأکید کرد: مجلس یازدهم مجلسی نیست که از خود ضف نشان دهد ؛ چراکه این مجلس انقلابی است و به دنبال هویت اصلی مجلس است.

وی افزود: شان مجلس آن است که اقدام متقابل به موقع و بجا انجام دهیم، ضمن این که سمت نمایندگی قائم به شخص است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد