سرویس: سیاسی
کد خبر: 48416
|
07:43 - 1399/08/07
نسخه چاپی

خطیب زاده ترور وزیر ورزش و جوانان یمن را محکوم کرد

خطیب زاده ترور وزیر ورزش و جوانان یمن را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن را محکوم کرد و گفت: این ترور نه تنها اراده و روحیه مردم یمن را تضعیف نمی کند، بلکه حقانیت این ملت را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارشايلام بيدار "سعید خطیب زاده"، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ترور شخصیت برجسته سیاسی یمن، حسن محمد زید، وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی و دبیرکل حزب الحق یمن را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده این مقام یمنی اظهار داشت: بی شک این ترور ناجوانمردانه مانند دیگر جنایت های متجاوزان به کشور یمن، تنها نشانگر ضعف و به بن بست رسیدن تجاوزگران در مقابله با ملت مقاوم و مصمم این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این ترور نه تنها اراده و روحیه مردم یمن را تضعیف نمی کند، بلکه حقانیت این ملت غیور را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارش فارس، دیروز (سه شنبه) «حسن زید» وزیر امور ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن در صنعاء ترور شد و به شهادت رسید.

وزارت کشور یمن (مستقر در صنعاء) دیروز ضمن تأیید شهادت این وزیر یمنی اعلام کرد «عناصر جنایتکار وابسته به متجاوزان [عربستان سعودی و امارات] وزیر ورزش را به شهادت رساندند. او در حال رانندگی و انتقال دخترش بود که به او شلیک شد و این حادثه به شهادت خودش و جراحت دخترش منجر شد».

در بیانیه وزارت کشور صنعاء آمده که «ترور حسن زید اقدامی جنایتکارانه و بخشی از طرح‌های متجاوزان برای زدن [و حذف] شخصیت‌ها و کادر نیروهای ملی یمن است. تحقیقات در جریان است و پیگیری امنیتی برای تحویل جنایتکاران به دست عدالت ادامه دارد». 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب