سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48411
|
19:20 - 1399/08/06
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیروی محرکه سایر ادارات است

سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیروی محرکه سایر ادارات است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان نیروی محرکه سایر ادارات و دستگاه های اجرایی اگر امور را به صورت علمی، دقیق و به روز انجام دهد نقش بهتر و بیشتری در تحرک آفرینی ادارات استان ایفا خواهد کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلیمن "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز سه شنبه در دیدار با رییس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام به مناسبت هفته آمار و برنامه ریزی گفت: این سازمان یکی از دستگاه های بسیار مهم، کارآمد و راهبردی در نظام جمهوری اسلامی است که ۲ مسوولیت سنگین جذب اعتبارات از مرکز و تخصیص و توزیع درست وبه موقع اعتبارات در بین دستگاه ها و ادارت را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه آمارها باید واقع نما و برگرفته از واقعیت های عینی جامعه باشند، اظهار کرد: اگر پایه و اساس امور بر مبنای آمار و اطلاعات علمی و دقیق باشد برنامه ریزی ها بهتر و دقیقتر و بدون شهبه انجام می شود.

تدوین سند آمایش یکی از دقیق ترین اسناد بالادست و بلندمدت استان است

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی هم در این دیدار افزود: یکی از مهمترین وظایف سازمان بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت استان است که در این زمینه اقدامات خوبی از جمله تهیه و تدوین سند آمایش استان به عنوان یکی از برنامه ریزی های بالادست و بلند مدت استان با تدوین جهت گیری و سیاستگذاری برنامه های بلند مدت استان ایلام انجام شده است.

رحمت اله قیصوری تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح آمایش، طرح مذکور در چندین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه های مختلف از جمله کارگروه آمایش با حضور نخبگان استانی و یک جلسه با حضور نخبگان ایلامی مقیم مرکز، مطرح و نقطه نظرات دستگاه های اجرایی و نخبگان استانی اخذ شد.

وی اضافه کرد: برنامه میان مدت شامل برنامه های پنجساله و برنامه های کوتاه مدت شامل بودجه سالانه است که باید برنامه های کوتاه مدت از میان مدت و میان مدت از بلند مدت که همان برنامه آمایش سرزمین، سند چشم انداز بیست ساله و دیگر برنامه ها تدوین شده تبعیت کند.

قیصوری یاداور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بحث بودجه ریزی وظیفه دارد بودجه استان در بخش استانی تدوین و در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها که به ریاست فرمانداران و دبیری سازمان برگزار می شود بودجه مصوب بین دستگاههای اجرایی متناسب با طرح ها، پروژه ها و با توجه به برنامه ها و ضوابط موجود توزیع کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اضافه کرد: از دیگر وظایف سازمان تهیه، پردازش، انتشار و بهنگام سازی آمار و اطلاعات است برای برنامه هایی که اجرا می شود، لازم به ذکر است این وظیفه در کشور به مرکز آمار ایران و در استان به معاونت آمار و اطلاعات سازمان در استان ها محول شده است.

کرونا برنامه های منظم آمارگیری را لغو نکرد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام هم گفت: با شروع اپیدمی کرونا در کل دنیا و ایران ماموران آمارگیر به معنای واقعی در خط مقدم اجرای طرح های آماری قرار دارند، در حالیکه در بسیاری از کشورها اجرای طرح های آماری متوقف شد اما در ایران با تداوم فعالیت ماموران آمارگیر و اجرای به موقع، آمارهای مورد نیاز نظام برنامه ریزی کشور تهیه اعلام و منتشر شد.

زهره السادات حائری یادآور شد: از جمله طرح های آمارگیری که در استان همزمان با سراسر کشور اجرای می شود می توان به طرح های آمارگیری از هزینه و درآمد خانوار، نیروی کار و شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده اشاره کرد.

 وی در مورد نرخ تورم هم توضیح داد: نرخ تورم که متوسط افزایش هزینه های سبد مصرفی خانوار مشتمل بر ۴۷۵ قلم کالا و خدمت از نتایج طرح آمارگیری از شاخص قیمت مصرف کننده است، تورم شاخصی گذشته نگر است یعنی درصد تغییرات شاخص قیمت در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوازده ماه مشابه سال قبل را نشان می دهد.

 وی با بیان اینکه تورم ملایم باعث رونق تولید می شود، اافزود: سوالی که اغلب پرسیده می شود تأثیر افزایش قیمت ارز بر نرخ تورم است که مرکز آمار طی بررسی هایی که انجام داده در سال ۱۳۹۶ میزان واردات ۱۴.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب