سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48215
|
08:54 - 1399/07/28
نسخه چاپی

معضل قطع درختان در چرداول همچنان ادامه دارد؛

قطع درختان وخطر نابودی جنگل ها در چرداول

قطع درختان وخطر نابودی جنگل ها در چرداول
قطع بی رویه درختان در مناطق مختلف شهرستان چرداول متاسفانه خطر نابودی جنگل ها را به همراه خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، درختان امروزه قصه های متفاوتی را از دردهایشان می گویند از قطع آن ها به خاطر توسعه زمین های کشاورزی گرفته تا تهیه ذغال و ... را می توان به این ها اضافه کرد.

بنا برآمارهای رسمی متاسفانه هرساله از جمعیت جنگل های ایران کاسته می شود ودراین زمینه برنامه خاصی برای مقابله با آن وجود ندارد که این باعث می شود تا درختان در مبارزه برای بقا تنها بمانند.

توسعه کشاورزی واز ضروریات اقتصاد مقاومتی بوده  که مورد تاکید کارشناسان اقتصادی است ولی کشاورزی همیشه در کنار حفظ طبیعت بوده و هیچ وقت از آن جدا نیست

متأسفانه این روزها طبیعت گردانی که به مسیر جاده ی شهرستان چرداول می روند، شاهد صحنه های فجیعی از قطع درختان بلوط با هدف توسعه ی زمین های کشاورزی هستند. معضلی که در کنار بیماری فراگیری که آفت جان این درختان ارزشمند شده بیم نابودی کامل جنگل های این منطقه را به وجود آورده است. این موضوع شامل جنگل های دیگر شهرستان از جمله آسمان آباد، هلیلان ، بخش زاگرس و … نیز می شود. قطع درختان با انگیزه های دیگری همچون تهیه ی زغال، پخت غذا و نان نیز در شهرستان چرداول و بیشتر در بین برخی روستائیان شایع است.

مردم طبیعت دوست شهرستان چرداول از مسئولین محترم شهرستان خواستار برخورد با افرادی شدند که به بهانه توسعه زمین های کشاورزی درختان را قطع می کنند

احمدی یکی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه بارها مشاهده می شود که در زمین های کشاورزی درختان را آتش می زنند یا با روش هایی کاری می کنند که درختان خشک شوند و  این برای طبیعت شهرستان  که در معرض نابودی قرار داد خبر بدی است.

این شهروند چرداولی بیان داشت:حفظ ونگهداری طبیعت یکی از وظایف اصلی ماست که همه مردم در کنار مسئولین نباید به این گونه مسائل بی تفاوت باشند.

درپایان باید گفت که حفظ ونگهداری طبیعت از اولویت های اصلی باید باشد وبه رغم مشکلاتی که درختان ازبیماری گرفته تا قطع بی رویه دارند باید با تمام توان به جنگ دشمنان طبیعت برویم.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد