سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 48126
|
09:09 - 1399/07/23
نسخه چاپی

حرم رضوی سیاهپوش شهادت حضرت رضا(ع) شد

حرم رضوی سیاهپوش شهادت حضرت رضا(ع) شد
مدیر روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی از سیاهپوشی بارگاه منور رضوی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از آستان نیوز، محمد صدقی، مدیر روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه حرم مطهر رضوی در این ایام سیاهپوش و داغدار رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است، عنوان کرد: همزمان با ایام پایانی ماه صفر متن کتیبه‌های نصب شده بر روی دیواره‌های صحن‌های داخلی و کتیبه‌های بزرگ نصب شده بر سردرب ایوان‌های حرم مطهر رضوی متناسب با این ماه تغییر یافت.

 

سیاهپوشی


 وی با بیان اینکه فرایند سیاهپوشی‌ حرم مطهر رضوی از 23 صفر آغاز شده و تا به امروز ادامه داشت افرود: تاکنون 11 کتیبه عمودی در ایوان‌های صحن انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، آزادی، نقاره‌خانه و مسجد گوهرشاد تعویض شده است.
مدیر روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی گفت: پرده‌های نصب شده در نقاط مختلف حرم رضوی به اشعاری در مدح اهل بیت(ع) مزین شده که از آن جمله می توان به «فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی»، «همه دانند که ایران سر و سامان دارد/ تکیه بر پرچم سلطان خراسان دارد»، «ز آستان رضایم خدا جدا نکند/ من و جدائی از این آستان،خدا نکند»، « ماتم جانسوز احمد موسم اشک و بکاست/فاطمه صاحب عزاست/ ذکر زهرا گه پدر، گاهی حسن، گاهی رضاست/ فاطمه صاحب عزاست» و... اشاره کرد. ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی نیز با پرچمی با عنوان «السلام علیک یا رسول الله(ص)» تزئین شده است.

 

سیاهپوشی


وی اضافه کرد: صحن و سرای حرم مطهر با 6 هزار مترمربع پارچه مشکی رنگ در این مدت سیاه‌پوش شده که بزرگترین کتیبه دارای ابعاد 5/5 متر ارتفاع و طول 13 متر است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب