سرویس: سیاسی
کد خبر: 47685
|
07:32 - 1399/07/05
نسخه چاپی

ترامپ:

جز با تقلب، بازنده انتخابات نخواهیم بود

جز با تقلب، بازنده انتخابات نخواهیم بود
رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه در یک تجمع انتخاباتی بار دیگر مسئله احتمال تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش را مطرح کرد.

به گزارشايلام بيدار، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه در جمع هوادارانش تأکید کرد جز در صورت وقوع تقلب، او بازنده انتخابات ماه نوامبر نخواهد بود.

ترامپ گفت: «ما برنده می‌شویم. نمی‌بازیم مگر اینکه تقلب کنند. نگاه من اینطور است. نمی‌توانیم اجازه بدهیم تقلب کنند. کشورمان در خطر است، چون این آدم‌ها کشورمان را نابود می‌کنند.»

ترامپ اضافه کرد: «نمی‌توانیم اجازه بدهیم این کار را انجام بدهند. خودشان خبر دارند، رسانه‌ها خبر دارند ولی نمی‌خواهند آن را پوشش بدهند. دقیقاً می‌دانند چه خبر است من هم می‌دانم ولی دموکرات‌ها بهتر از همه ما می‌فهمند چه خبر است. بنابراین نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد و شما هم اگر چیزی دیدید گزارش کنید.»

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: «همه‌مان، اوضاع را تحت نظر داریم. پلیس اوضاع را تحت نظر دارد ولی نظارت خیلی سخت است. همان‌طور که می‌دانید صحبت از میلیون‌ها رأی است. نظارت سخت است. تنها راهی که ما ممکن است ببازیم همین است: تخلف؛ و این تخلف باید در مقیاسی بزرگ انجام شود، بنابراین مراقب باشید.»

ترامپ در ادامه به مسئله تحویل قدرت به رقیبش «جو بایدن»، در صورت باخت در انتخابات که در روزهای اخیر نگرانی‌هایی را به همراه داشته هم اظهارنظر کرد.

او گفت: «ما خواستار انتقال قدرت به صورتی بسیار دوستانه هستیم ولی نمی‌خواهیم علیه ما تقلب شود و [نمی‌خواهیم] در حالی که می‌دانیم که در هزاران هزار رأیی که سرنوشت متفاوتی را رقم می‌زدند تقلب صورت گرفته احمق‌بازی در بیاوریم و بگوییم، اوه، بیایید قدرت را انتقال دهیم.»

ترامپ پیش از این، بامداد پنجشنبه هم در پاسخ به سئوالی درباره تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به رقیبش در صورت باخت در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب