سرویس: سیاسی
کد خبر: 47579
|
07:26 - 1399/07/01
نسخه چاپی

کویت:

از گزینه‌های ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوقشان حمایت می‌کنیم

از گزینه‌های ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوقشان حمایت می‌کنیم
هیئت دولت کویت با صدور بیانیه‌ای مسئله فلسطین را مسئله نخست عرب‌ها و مسلمانان توصیف و تاکید کرد که این کشور از گزینه‌های ملت فلسطین و تلاش‌ها در ایجاد راه حل عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارشايلام بيدار، هیئت دولت کویت با تاکید بر تعهد این کشور به ایستادن در کنار ملت فلسطین، مسئله فلسطین را مسله اساسی و نخست عرب‌ها و مسلمانان توصیف کرد.

بر اساس بیانیه هیئت دولت کویت، در نشست هفتگی روز دوشنبه هیئت دولت کویت تحولات فعلی در عرصه سیاسی عربی و جهانی و به خصوص امور مربوط به روند صلح در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه بر حمایت کشور کویت از گزینه‌های ملت فلسطین و همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین تاکید شده و آمده است که راه حل مسئله فلسطین طبق قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی باید به اشغالگری پایان دهد و به تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 و بازگشت آوارگان منجر شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گذشته مدعی شده بود که به احتمال زیادی کویت به زودی رابطه خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌ کند. 

به دنبال آن ۱۱ جریان‌ سیاسی و همچنین 41 سازمان غیردولتی در کویت این اظهارات ترامپ را محکوم کردند و از دولت کشور خود خواستند با صدور بیانیه‌ای موضع رسمی این کشور در رد عادی‌سازی را تشریح کند.  

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روز ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب