سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 46997
|
00:21 - 1399/06/09
نسخه چاپی

ندای لبیک یا حسین(ع) در ایلام طنین انداز شد

ندای لبیک یا حسین(ع) در ایلام طنین انداز شد
همزمان با شب عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همنوا با سایر هموطنان کشور، مردم جای جای ایلام شامگاه شنبه ندای حماسی و نجات بخش " لبیک یا حسین (ع) " را در آسمان این استان طنین انداز کردند.

به گزارشايلام بيدار،  این آیین همزمان با سراسر کشور ساعتی قبل راس ساعت ٢١ بر بام منازل، ماذنه مساجد ، تکایا و مصلی های سطح استان ایلام برگزار شد.

در این آیین شمار زیادی از مردم ولایت مدار و عاشورایی استان ایلام با شرکت در این آیین معنوی عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان(ع) ابراز کردند.

این آیین با مشارکت جمع زیادی از اقشار مختلف مردم از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد برگزار و برای لحظاتی فضای معنوی در آسمان مناطق مختلف این استان طنین‌انداز شد.

این آیین در حالی برگزار شد که همه ساله در شب عاشورای حسینی جای جای مناطق مختلف این استان میزبان محافل و مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور انبوه عزاداران و عاشقان حضرت ابا عبدالله (ع)  بود.

امسال مراسم های عزاداری دهه اول محرم در استان ایلام با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا در فضاهای باز انجام شده و در حال برگزاری است.

دلباختگان حسینی در این مراسم ها با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک ضمن خواندن قرآن و زیارت عاشورا به مناسبت ایام سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سینه زنی و عزاداری می پردازند.

همچنین بسیاری از شهروندان عزادار ایلامی با نصب پرچم های سیاه به سردر منازل یا پشت بام منازل خود به پویش هر "خانه یک حسینیه" پیوسته و عزاداری های خود را به شکل خانوادگی انجام می دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد