سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46368
|
00:00 - 1399/05/13
نسخه چاپی

ابتلای ۳۱ کودک ایلامی به کرونا ویروس

ابتلای ۳۱ کودک ایلامی به کرونا ویروس
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۳۱ کودک زیر ۵ سال همچنین یک نوزاد ۱۵ روزه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارشايلام بيدار،"جمیل صادقی‌فر"، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۳۱ کودک زیر ۵ سال همچنین یک نوزاد ۱۵ روزه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون مورد فوتی در بین این افراد مشاهده نشده است و می‌طلبد والدین در راستای پیشگیری از ابتلای کودکان بهکرونا  اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز کرد: در راستای محافظت از کودکان در برابر این بیماری، دست‌های آن‌ها را با استفاده از صابون و آب یا ضدعفونی کننده الکلی تمیز و از افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، دوری کنید.

صادقی‌فر بیان کرد: همچنین از حضور در اجتماعات بزرگ و کوچک در اماکن خصوصی و عمومی، مانند پارک‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها یا هر مکان دیگر خودداری کنید و این توصیه برای افراد در هر سنی از جمله نوجوانان و بزرگسالان صادق است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تا زمانی که این رفتار ادامه داشته باشد نمی‌توان پیش‌بینی از روند شیوع ویروس ارائه داده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  در پایان گفت: بر اساس آمار ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی ایلام بالاترین فوتی‌های ناشی ازکرونانیز به ترتیب در گروه سالمندان، زنان‌خانه‌دار و افراد بیکار است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد