سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 46015
|
08:39 - 1399/04/29
نسخه چاپی

هدف گیری حجاب ایرانی در رسانه های ضدایرانی

هدف گیری حجاب ایرانی در رسانه های ضدایرانی
یک فعال سواد رسانه ای گفت: مدیریت جریان حجاب آزاد [از آنسوی مرزها] و تبلیغات آن در رسانه های ضد ایرانی قصد دارد قانون حجاب اجباری را به چالش بکشد.

به گزارشايلام بيدار، سیدسارا میرقاسمی با اشاره به مقوله عفت ورزی رسانه ای اشاره کرد و گفت: یکی از مصایق، پوشش و انتخاب نوع پوشش بوده که با چند سوال واضح و مشهود در این حوزه مطرح است.

وی چیستی و چگونگی پوشش و چرایی تغییر سبک پوشش و عوامل تأثیرگذار بر آن را پرسش های نهادی و ابتدایی در بعد رسانه ای دانست و افزود: در حال حاضر با تغییر سبک پوشش، تغییر سبک زندگی اتفاق افتاده که ناشی از تغییر الگوهای فرهنگی غالب در جامعه بوده است.

یک فعال سواد رسانه ای با تأکید بر اینکه نمی توان در تغییر این الگوی رفتاری، نقش رسانه را کتمان کرد، افزود: رسانه در عصر فرا ارتباطات، خود فرهنگ است، اما اینکه کدام رسانه با چه هدفی و چه کاری انجام داده است، از منظر سواد رسانه ای رخدادی یک روزه و دو روزه نبوده و بصورت قطره چکانی در حافظه دیداری مخاطب نقش بسته است.

دبیر کارگروه پایش محتوایی رسانه ها و فضای مجازی انجمن سواد رسانه ای افزود: رهبری در بیانیه گام دوم به رسانه ها و محاصره تبلیغاتی آن ها اشاره داشتند و معتقد هستند جوانان باید بصورت پدافندی مقابل این محاصره عمل کنند.

میرقاسمی خاطرنشان کرد: زمانی که رسانه ها وارد زندگی ما شده و تمام مرزهای زمانی و مکانی را از بین برده اند و در ادامه الگوهای زیستی را برای ما مشخص و در ناخودآگاه مخاطب ورود یافته اند، مردم به صورت طبیعی دنبال این نوع پوشش نهادینه شده حرکت خواهند کرد.

این کارشناس حوزه رسانه این نوع پوشش را غیر عفیفانه برشمرد و افزود: معتقدم نوع پوشش با جنس پوشش متفاوت است؛ به عنوان مثال شخصی در نقطه ای دیگر از دنیا به جزئیاتی که ما در حوزه پوشش بدان ها معتقدیم، اعتقادی نداشته باشد اما با این حال پوشش عفیفانه داشته باشد.

وی تأکید کرد: مسئله عفاف ورای قومیت و جنسیت است اما گاه با تبلیغات، مخاطب را هدف قرار می دهیم که سبک زندگی او را تغییر دهیم.

دبیر کارگروه پایش محتوایی رسانه ها و فضای مجازی انجمن سواد رسانه ای با اعلام اینکه قانون حجاب اجباری بحثی دیگر است، خاطرنشان کرد: مدیریت جریان حجاب آزاد و تبلیغات آن در رسانه های ضد ایرانی، قصد دارد قانون حجاب اجباری را به چالش بکشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد