سرویس: اجتماعی
کد خبر: 45764
|
00:26 - 1399/04/21
نسخه چاپی

امام جمعه ایوان:

حل مشکلات کشور در گرو به کارگیری مدیران کارآمد است

حل مشکلات کشور در گرو به کارگیری مدیران کارآمد است
امام جمعه ایوان گفت:مطالبه مردم این است که مجلس شورای اسلامی باید با نظارت دقیق و بدون ملاحظه از ادامه مسیر غلط سوء مدیریت و مدیریت های ناکارآمد جلوگیری کند .

حجت الاسلام "علی حیدری"، امام جمعه ایوان در گفتگو با ایلام بیدار در خصوص مشکلات ومسائل استان وشهرستان گفت:مطالبه مردم این است که مجلس شورای اسلامی باید با نظارت دقیق و بدون ملاحظه از ادامه مسیر غلط سوء مدیریت و مدیریت های ناکارآمد جلوگیری کند و با تغییر مسیر مدیریت ها جلو هر نوع ضرر و خسارت به مردم و نظام را بگیرد . 

امام جمعه ایوان اظهار کرد:حل برای بی مسکنی و اجاره های بالا . تبعیض در حقوق ها. افزایش قیمت ها و اشتغال جوانان چاره اندیشی کند. مدیران ناکارآمد چه در کشور چه در استان و چه در شهرستان  
وی افزود:یکی از معضلات اصلی است که کار آمدی مدیران توانمند و کار آمد را نیز خنثی و بی اثر می سازند انتصاب مدیران بر اساس سفارشات و فشارهای حزبی و جناحی سم مهلکی است که جز ضرر برای مردم هیچ خاصیتی ندارد هر نوع مدیریت اجرایی به خصوص اقتصاد و معیشت مردم و فرهنگ و آموزش مردم را نباید قربانی چنین افرادی کرد اگر مدیران استانی برای شهرستان به خصوص در حوزه فرهنگ ومعیشت و اقتصاد مردم مدیران شایسته و کارآمد و با تجربه و مقبول و مایه وحدت  انتصاب نکنند ظلم بزرگی به مردم و جایگاه مسئولیتشان روا داشته اند با وجود افراد شایسته و با تجربه و توانمند و بدون حاشیه و فارغ از وابستگی های باندی و جناحی در زیر مجموعه ادارای یا فرهنگی. 
امام جمعه ایوان بیان داشت :این که افراد خاصی تشنه پست و مقام پاشنه بالا کشیده و در به در نزد این و آن التماس کنند یا فشار بیاورند  که من را بر صندلی ریاست در فلان اداره بنشانید بسیار زشت و قبیح و غیرقابل تحمل است و بها دادن به چنین افرادی بر خلاف اصول دینی و اخلاقی و ارزش های انقلابی است.
وی تصریح کرد: مشکل دیگر وجود برخی از مسئولان بی درایت در شهرستان است که به جای حل مشکل مسئله سازی می کنند و مدیران اجرایی شهرستان را درگیر و گرفتار ندانم کاری های خود میکنند که امیدواریم هرچه زودتر راه حلی برای آن اندیشیده شود.
حجت الاسلام حیدری ادامه داد:داشتن شهر پاکیزه و تمیز با پارک مجهز و مناسب با خیابان های آسفالت با جدول کشی و بدون دست انداز حق حداقلی مردم است. اما این حق حداقلی از مردم دریغ شده است بی مسولیتی شورای شهر و شهرداری سبب شده است که شهر ایوان غرب شبیه زباله دانی متعفن با خیابان های انباشته از آشغال وبوی گند  و تعفن و لجن جوی ها در سراسر شهر مردم را به شدت آزار دهد چند نقطه ای هم که آسفالت شده از تفاوت کیفیت های آن هم که بگذریم بعضا طبقاتی است بستگی دارد خانه چه کسانی در آنجا واقع شده باشد اما فقراء و کسانی که دادشان به جایی نمی رسد هنوز گرفتار گرد و خاک و چاله چوله های کوچه اشان هستند. عذر و بهانه هایی هم که برای این کم کاری ها می آورند قانع کننده و پذیرفتی نیست و مطالب دیگری که در مجال دیگرخواهم گفت.  
امام جمعه ایوان گفت :گرانی مضاعف در این شهرستان مشکلی است که حتما باید حل شود در رابطه با گوشت اقدامات خوبی انجام شد بخش اجرایی و قضایی حرکت در خور تقدیری انجام دادند موثر بود بعضی ها رعایت می کنند گوشت را به قیمت مصوب میفروشند اما برخی هنوز هم تخلف می کنند و گران می فروشند با کسانی که بنای تخلف دارند باید قاطعانه برخورد کرد بدون هیچ ملاحظه ای.در مورد مرغ در استان جلساتی تشکیل شده استاندار محترم پیگیری کردند و دستور دادند که باید مرغ به میزان مصرف داخلی استان به قیمت مصوب به دست مردم برسد. 
وی بیان داشت:البته که باید این دستور صد در صد اجرایی شود یعنی حتی یک مغازه در استان نباید مرغ مورد نیاز مردم را بالاتر از ۱۵۰۰۰ تومان بفروشد. اما متاسفانه مانع اجرای این دستور برخی از سهام داران کشتارگاه مرغ مانشت هستند. چرا؟ چون باید برای مرغ فروش ۱۰ درصد سود در نظر بگیرند اما با ترفند فقط ۴ در صد سود برای مرغ فروش می گذارند و علاوه بر سودی که خود کشتارگاه می برند ۶ درصد حق مرغ فروش را نیز بالا می کشند. که دیگر مرغ کشتارگاه برای مرغ فروش صرف نمی کند و چون برای مرغ فروش صرف نمی کند او سراغ مرغ زنده می رود و در نتیجه قیمت مرغ برای مردم در این استان تا ۲۱ هزار تومان افزایش پیدا کرده است یعنی بالاترین قیمت مرغ در سراسرکشور.
 
وی ادامه داد:ما از استاندار محترم و مدیر کل محترم اداره صمت دو تقاضای به حق داریم #اولا کشتارگاه حدود ۴ تن مصرف روزانه شهرستان ایوان را تامین و بین حدود ۳۰ مرغ فروشی شهرستان عادلانه توزیع کند ثانیا سود قانونی و عرفی خورده فروشی برای مغازه مرغ فروشی یعنی سود ۱۰ در صد از ۱۵۰۰۰ تومان قیمت مصوب را اجرایی و اعمال نمایند. 
 
امام جمعه ایوان در پایان گفت: کرونا در کمین است یک موضوع شوخی بردار نیست هر روز عوارض و خطرات بیشتری از آن نمایان می شود اگر ساده  
انگاری شود و خدای نا خواسته افزایش پیدا کند به صورت تصاعدی گسترش پیدا می کند و هزینه مقابله با آن سنگین است و خسارات اقتصادی آن بسیار. شستن دست ها و زدن ماسک مناسب و استاندارد و رعایت فاصله و پرهیز از تجمعات تنها راه چاره مقابله با کروناست امیدواریم مردم فهیم شهرستان ایوان  غرب با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی سلامت خود و  شهروندان را حفظ کنند.
 
انتهای پیام/الف
 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد