سرویس: سیاسی
کد خبر: 45455
|
10:11 - 1399/04/08
نسخه چاپی

انصراف دوباره آقای انصراف/ وقت عذرخواهی اصلاح طلبان از مردم نرسیده است؟

انصراف دوباره آقای انصراف/ وقت عذرخواهی اصلاح طلبان از مردم نرسیده است؟
اصلاح طلبان بازهم مشغول دعواهای درون جناحی هستند و دغدغه انتخابات و نه مشکلات و خصوصا اقتصاد و معیشت مردم که این روزها به سبب عملکرد سیاسی آنها در مجلس و دولت بوجود آمده است را ندارند.

به گزارشايلام بيدار،«محمدرضا عارف» رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات استعفا کرد. این دومین استعفا و پس لرزه بعد از شکست جریان اصلاحات در انتخابات یازدهم مجلس بود. پیشتر «عبدالواحد موسوی لاری» نائب رئیس این شورا استعفا داده و بسیاری از کارشناسان سیاسی پیش بینی کرده بودند که پس از این موضوع با توجه به اینکه تاریخ انقضاء این شورا به پایان رسیده است این شورا کم کم به پایان کار خود برسد.

حالا در حالی که ناکارآمدی های دولت اصلاح طلب مشخص شده است و مشکلات معیشتی مردم هر روز بیشتر می شود اصلاح طلبان به جای عذرخواهی از مردم و مطالبه از دولت برای حل مشکلات آنان درگیر جنگ و تنش درون حزبی شده اند.
 
استعفای عارف برای بسیاری در درون اصلاحات خوشحال کننده بود. عارف به عنوان «مرد سکوت» اصلاحات شناخته می شود. وی ریاست فراکسیون امید در مجلس دهم را بر عهده داشت و عملکرد او و همقطارانش در مجلس دهم باعث شکست سنگین اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم بود.
 
عارف همچنین به عنوان مرد انصراف های انتخاباتی هم شناخته می شود. وی در انتخابات سال 92 به نفع «حسن روحانی» انصراف داد و همواره اصلاح طلبان را مدیون خود می دانست. گفته می شود انصراف از انتخابات ریاست جمهوری با دستور سران اصلاحات و انصراف از رقابت با لاریجانی برای ریاست مجلس از جمله استعفاهای قبلی عارف است.
 
حالا «صادق زیباکلام فعال اصلاح طلب درباره عارف بیان می کند: «بود و نبود «عارف» فرقی نمی‌کند.»
 
وی با بیان اینکه سران اصلاحات از جمله خاتمی دیگر توانایی رهبری این جریان را ندارد بیان می کند: « دهه هفتادی ها و هشتادی‌ها دیگر کاری به اصلاح‌طلبان ندارند.اصلاح طلبان به معنای جریان سیاسی تمام‌شده هستند.نسل جدید اصلاحات به زودی ظهور می‌کند.»
 
همچنین، «عباس عبدی»، فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه «خاتمی تکلیف خود را روشن نمی‌کند. او مسئولیت‌پذیر نبود؛ سیاست که شوخی ندارد» بیان می کند: «مثلاً این حرفی که در گفت‌وگوی اخیر بیان کرد، نوعی حکایت از بی‌تکلیفی است. کسی که رهبری را بپذیرد، از دیگران نمی‌پرسد که حالا چه کار کنیم؟»
 
وی با بیان اینکه رفتار اصلاح‌طلبان در مجلس ششم قابل دفاع نبود بیان کرده است: «اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مسائل جدید مطرح کنند.اصلاح‌طلبان به طبقات پایین بی‌توجهی کردند.»
 
به نظر می رسد اصلاح طلبان بازهم مشغول دعواهای درون جناحی هستند و دغدغه انتخابات و نه مشکلات و خصوصا اقتصاد و معیشت مردم که این روزه به سبب عملکرد سیاسی آنها در مجلس و دولت بوجود آمده است را به هیچ وجه ندارند.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد