سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45420
|
08:21 - 1399/04/07
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

موادمخدر زمینه ساز آسیب های اجتماعی/ ضرورت تدوین برنامه ریزی منسجم

موادمخدر زمینه ساز آسیب های اجتماعی/ ضرورت تدوین برنامه ریزی منسجم
آسیب های اجتماعی پدیده ای است که هرساله قربانی های زیادی گرفته وباید برنامه ای منسجم شامل همه ابعاد مبارزه با پدیده های اجتماعی را تدوین کرد.

به گزارشايلام بيدار، آسیب های اجتماعی پدیده ی شومی  است که این روزها بیشتر باآن سروکار داریم وبیماری است که از مدت ها قبل دامن بشر را گرفته وآسیب وارد می کند.

متاسفانه آسیب های اجتماعی روزبه روز بیشتر می شود ودراین بین جامعه به سمتی می رود که برخی از جنبه های این آسیب ها مانند مواد مخدر جنبه تفریح پیدا می کند.

متاسفانه استان ایلام در حوزه آسیب های اجتماعی حال و روز خوبی نداشته واز طلاق گرفته تا حودکشی و مواد مخدر وضعیت مناسب نیست.

باید به دنبال ریشه آسیب های اجتماعی بود

حسین ندیمی کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:برای مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به دنبال ریشه آن ها بود.

وی افزود: نداشتن برنامه منسجم ، کاهش اشتغال جوانان در سطح جامعه، کمتر شدن ازدواج، ارائه روش های جدید لذت بردن اززندگی مبتنی برآسیب های اجتماعی، مشکلات اقتصادی ، روحی وروانی ، فرهنگ نامناسب و... از جمله مواردی که در بیشتر شدن آسیب های اجتماعی موثر هستند.

ندیمی خاطرنشان کرد:اگر برنامه ای فراگیر همراه با تدبیر برای مسائل اجتماعی و آسیب های دراین حوزه باشد قطعا مشکلات کمتر خواهد بود.

مواد مخدر زمینه ساز آسیب های اجتماعی

الیاس فتاحی فرماندار شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ششم تا دوازدهم تیر ماه به عنوان هفته‌ی مبارزه با مواد مخدر در تقویم ملی ما ثبت شده است.

وی افزود: موضوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر امروزه به یک بحران جهانی و یک نگرانی بین المللی تبدیل شده است زیرا گرایش به مصرف مواد مخدر زمینه ساز سایر آسیب‌های اجتماعی است و موجب فروپاشی بنیان خانواده می شود.

فتاحی مطرح کرد: اعتیاد از طرفی نیز به ابزار جنگ نرم کشور‌های ابر قدرت دنیا تبدیل شده است که به واسطه آن بتوانند حاکمیت ملی و امنیت ملی کشور‌ها را تهدید کنند.

وی  اظهار کرد: بنابراین مبارزه با مواد مخدر ضروری به نظر می‌رسد و کشور ما نیز سالیان سال است که با این پدیده شوم مبارزه‌ی فعالانه دارد.

فرماندار شهرستان چرداول بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر وظیفه‌ی یک دستگاه و یک نهاد خاص نیست بلکه یک وظیفه همگانی است.

فتاحی بر نقش و اهمیت فعالیت مردم در این موضوع تاکید کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر با کار دولتی امکان پذیر نیست و به مشارکت فعالانه مردم نیاز دارد.

البته دراین بین کسانی که مواد مخدر را توزیع یا تامین می کنند ویا کسانی که به گسترش آسیب های اجتماعی کمک می کنند باید مجازات شوند واز طرفی هم مبارزه با آسیب های اجتماعی به یک فرهنگ درمیان مردم تبدیل شود همچنین سازوکارهای داشتن شغل خوب وازدواج آسان در جامعه فراهم شود تا معضل آسیب های اجتماعی ریشه کن شود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب