سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 45335
|
08:26 - 1399/04/01
نسخه چاپی

آمادگی نمایش نِت برای پخش آن‌لاین تئاترهای روی صحنه/ پخش اجراهای ایرانی در شبکه‌های خارجی

آمادگی نمایش نِت برای پخش آن‌لاین تئاترهای روی صحنه/ پخش اجراهای ایرانی در شبکه‌های خارجی
مدیرمسئول تلویزیون اینترنتی نمایش نت عنوان کرد: در صورتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کند ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا برای نمایش‌های مختلف همزمان با اجرای زنده، پخش آن لاین داشته باشیم.

به گزارشايلام بيدار، «سعید نوروزی» مدیر مسئول تلویزیون اینترنتی نمایش نت (اولین رسانه پخش آنلاین تئاتر کشور)  عنوان کرد: از فردا که اجراهای تئاتر آغاز می‌شود ما کماکان چون گذشته با گروه‌های نمایشی همراهی داریم برای تهیه گزارش، انعکاس نمایش‌ها و کما فی السابق خدمات گذشته‌مان را داریم.

وی در ادامه افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم در صورتی وزارت فرهنگ و ارشاد با ما همراهی کند می‌توانیم بحث آن لاین هم برای اجراهای روی صحنه پیاده سازی کنیم حتی همزمان که مخاطب در سالن است دقیقا رأس ساعت اجرا می‌توانیم اجرای زنده داشته باشیم.

نوروزی درباره جلسه ای که روز گذشته با آقای امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌اند، گفت: متأسفانه تکلیف خود ارشاد هنوز مشخص نیست و جمله‌ای که می‌گویند این است که هنوز این پدیده نوظهور است، منظور از این پدیده تئاتر آن لاین است در صورتی که خود نمایش نت الان سه سال است که روی این موضوع کار می‌کند. حتی امسال در ایام کرونایی در پردیس تئاتر تهران 10 شب اجرای زنده داشتیم ، هفت شب اجرای زنده تعزیه در تالار اندیشه حوزه هنری داشتیم و خوشبختانه همه هم خیلی با استقبال روبه رو شد.

وی در این باره افزود: با آقای امیری هم اعلام آمادگی خود را مطرح کردیم که در صورت تمایل تماشاخانه و گروه نمایشی می‌توانیم یک شب از هر اجرا را پخش زنده داشته باشیم. من با مدیر حقوقی انجمن تماشاخانه‌های خصوصی هم در این رابطه صحبت کردم بهرحال در مجموعه‌های دولتی کار کند پیش می‌رود، نزدیک به هفتاد روز است که با آقای آشنا در رابطه با اجرای زنده در تئاتر شهر صحبت کردم ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ام.

نوروزی اظهار داشت:  حتی مطرح کردیم که قابلیت پخش زنده در تئاتر شهر تا سه نمایش در هر شب را داریم در صورتی که بودجه کمک هزینه تأمین شود و گروه هم آماده باشند، هر شب در لابی تئاتر شهر می‌توانیم تا یازده شب با دکور و مجری مستقر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه تماشاخانه‌های خصوصی هم ظاهرا فقط تئاتر مستقل از امروز اجراهایش را آغاز می‌کند وعلتش هم مالکیت روی نمایش‌هایش است، گفت:‌حتی تئاتر شهرزاد هم با یک اجرای یک پرسوناژ از گذشته «کافه پولشری» کارش را آغاز می‌کند.

مدیر تلویزیون اینترنتی نمایش نت اظهار داشت: شب گذشته ما با خانه تئاتر نشست داشتیم تا ببینیم آیا آمادگی کار آن لاین برای نمایش‌هایشان را دارند یا خیر که در صورت اعلام آمادگی آنها ما هم می‌توانیم کارها را پخش کنیم.

وی درباره یک اتفاق دیگر در نمایش نت نیز گفت: حتما اطلاع دارید که ما تاکنون اجراهای خارجی را هم با زیرنویس فارسی در سایت پخش می‌کردیم الان اتفاق خوبی که در حال رخ دادن است مذاکره با یک سری تلویزیون‌ها و گروه‌های خارجی برای پخش اجراهای ایرانی در شبکه‌های خارجی با هدف معرفی تئاتر ایران به جهان است الان در قدم اول هستیم که مسائل حقوقی آن حل شود اتفاق خوب و مثبتی در تئاتر رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب