سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45310
|
08:32 - 1399/03/31
نسخه چاپی

در مصاحبه تفصیلی با سردار محمدی مطرح شد؛

ویژگی های شهید شاخص فرهنگیان/ شهید جمال الدینی معلمی تکلیف گرا و رسالت محور بود

ویژگی های شهید شاخص فرهنگیان/ شهید جمال الدینی معلمی تکلیف گرا و رسالت محور بود
یادگار دوران دفاع مقدس در این مصاحبه از خصویات منحصر به فرد این شهید برایمان می گوید که حتی قبل از انقلاب یک انقلابی به تمام معنا بود.
گروه اجتماعی ایلام بیدار:: دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ما را ترسیم میکند مقام معلم مقام والایى است­، مقامى است که خداى تبارک و تعالى از آن تعظیم فرموده است.
معلمان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، آنها استعدادهای کودکان و نوجوانان را کشف کرده و جهت می‌دهند و از کودکان یک سرزمین شهروندانی مسوولیت پذیر می‌سازند که آینده جامعه را شکل می‌دهند.
بسیاری از جوانان سرزمینمان تربیت شده معلمانی بوده‌اند که نامشان در طول تاریخ به جهت رشادتها و توانایی‌هایشان زنده خواهد ماند.شهید «علی محمد جمال الدینی» از شهدای شاخص استان ایلام به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان در کل کشور معرفی شد. 
به همین منظور و برای آشنایی بیشتر با خصوصیات این شهید گرانقدر با سردار "علی پاشا محمدی"، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان سپاه به مصاحبه نشستیم. وی در این مصاحبه از خصویات منحصر به فرد این شهید برایمان می گوید که قبل از انقلاب یک انقلابی به تمام معنا بود.
ادامه مصاحبه ایلام بیدار با سردار "علی پاشا محمدی" را با هم در زیر می خوانیم.
بصیرت افزایی و هدایت جوانان به دین اسلام
سردار "علی پاشا محمدی"، از یادگاران دوران دفاع مقدس وازفرماندهان سپاه در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر خصوص ویژگی ها و خصوصیات شهید "علی محمد جمال الدینی"، شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور گفت: امسال شهید شاخص کشوری سازمان بسیج فرهنگیان از شهدای فرهنگی استان ایلام انتخاب شده و آن هم شهید گرانقدر و شخصیتی والا بنام شهید جمال الدینی است.
وی اظهار کرد: انشاءالله که بتوانیم در نگاه و اندازه ملی آن هم برای قشر فرهنگی کشور و دانش آموزان ایران اسلامی، شهید جمال الدینی را آنگونه که هست معرفی و اندیشه و سیره شهید جمال الدینی را برای الگوگیری به نسل حاضر و نسل آینده معرفی کنیم.
سردار محمدی افزود: برای شناخت شهید جمال الدینی باید به وصیت نامه و دل نوشته وی رجوع کنیم تا عمق ایمان، اعتقاد و باور و اندیشه قرآنی و والای شهید جمال الدینی را دریابیم. 
سردار محمدی ادامه داد: شهید جمال الدینی در وصیت نامه اش از قرآن الهام می گیرد و اینگونه آغاز می کند ((السابقون السابقون اولئک المقربون)) الحق که شهید جمال الدینی جزو سابقون در انقلاب اسلامی و در جهاد و مبارزه علیه نظام ستم شاهی است.
شهید جمال الدینی، معلم تکلیف گرا و رسالت محور
وی بیان کرد: شهید جمال الدینی از معلمان پیشکسوت و سابقونی است که در عرصه علم و آموزش و تربیت و بصیرت و آگاهی بخشی به جامعه قبل و بعد از انقلاب نقش آفرینی والایی را داشتند.
سردار محمدی با بیان اینکه باید در وصیت نامه شهید جمال الدینی بایستی ولایتمداری وی را دربیاوریم و درک کنیم، اضافه کرد: شهید جمال الدینی ولایت فقیه را اصل و اساس و رکن رکین نظام الهی می داند.
این یادگارادوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید جمال الدینی، ما و مردم و فرهنگیان و جامعه را به مقدسات اسلام قسم می دهد که تسلیم محض ولایت فقیه باشیم، اگر امروز به لطف خدا در چهل و دومین عمر با برکت انقلاب اسلامی، ما مقتدر و باعزت ، انقلاب اسلامی را به سمت تحقق آرمانهای امام خمینی(ره) به رهبری امام خامنه ای پیش می بریم، این ثمره ولایتمداری مردم مااست.
اگر امروز در دنیای اسلام، تفرقه و تشتت و ضعف در مقابل استکبار شاهد هستیم به این خاطر است که آنها چیزی بنام ولایت فقیه ندارند.
وی اذعان کرد: شهید جمال الدینی آن قدر بصیر و آگاه است که در دهه 60 راه را از چاه تشخیص دادند. شهید جمال الدینی یک شخصیت جامع بود، در جایگاه خودش یک معلم تکلیف گرا، رسالت محور و شمع وجودش آب می شد تا نسلی را تربیت کند.
انقلابی قبل از انقلاب
وی گفت: شهید جمال الدینی یک انسان باایمان ، متدین، خداباور و خدامحور بود. شهید جمال الدینی یک انقلابی قبل از انقلاب و از کسانی بود که به امام(ره) عشق و ارادت می ورزید و آگاهی داشت و این به برکت ارتباط شهید جمال الدینی با علمای دینی بود. شهید جمال الدینی یک شخص بصیر و آگاه که رژیم پهلوی را در اوج خفقان ستم شاهی خوب می شناخت و امام را بعنوان ولی خودش درک کرده بود.
محمدی افزود: فصل بعدی کتاب زندگی شهید جمال الدینی، خدمت به مردم بود، کارهایی که امروز تحت عنوان گروههای جهادی و محرومیت زدایی انجام می دهیم، آن روزها این عنوان را نداشت اما شهید جمال الدینی صندوق خیریه در جاهای مختلف تشکیل داد و از این صندوقها به فقرا و ایتام و مستمندان کمک می کرد.
سردار محمدی افزود: فصل دیگر کتاب زندگی شهید جمال الدینی جهاد در راه خدا است که مزد جهادش در راه خدا را با شهد شیرین شهادت گرفت. فصل بعدی کتاب زندگی شهید جمال الدینی تربیت علمای دینی است. اقامه نماز و آباد کردن مساجد، فصل دیگری از کتاب زندگی شهید جمال الدینی است، از قبل از انقلاب پرچمدار اقامه نماز و آباد کردن مساجد بود و در آباد کردن امامزاده علی صالح نقش فعالی داشت.
وی گفت: شهید جمال الدینی شخصیتی جامع الاطراف بود در عرصه های مختلف که احساس تکلیف می کرد حضور داشت و خداوند هم به ایشان توفیق نقش آفرینی در این عرصه ها را داد و مزد خودش هم از خداوند گرفت.
 
انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد