سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45293
|
08:46 - 1399/03/29
نسخه چاپی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

دوشهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند

 دوشهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت ۲ شهرستان این استان از نظر افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

به گزارشايلام بيدار،دکتر "جمیل صادقی فر"،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت شهرستان های بدره و آبدانان به دلیل افزایش شمار افراد بستری و مبتلا به کرونا به حالت قرمز درآمده است.

وی افزود: اکنون وضعیت استان های همجوار ایلام از نظر ابتلا به کرونا خوب نیست و استان ایلام هم دست کمی از آنها ندارد.

وی اضافه کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام  رو به افزایش است و متاسفانه مردم کرونا را دست کم گرفتند.

تالارها مکان های پرخطر شیوع کرونا/موج دوم کرونا ما را به روزهای سخت فروردین بازگشت می دهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این موج دوم کرونا ما را به روزهای سخت فروردین بازگشت می دهد، گفت: تالارهای پذیرایی یکی از مکانهای پرخطر هستند که به دلیل فرهنگ سنتی مردم و عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: بدلیل تعطیل بودن تالارها، مردم بیشتر مراسم های عروسی را در منازل برگزار کردند که بسیار پر خطرتر بود و در شرایط نا ایمن موجب انتشار کرونا شد.

وی افزود: در نشست اخیر تصمیم گرفته شد تالارها با رعایت زمان محدود، تعداد افراد محدود، استفاده الزامی از ماسک و همچنین برگزاری مراسم در فضای باز بازگشایی شوند.

وی تاکید کرد: در دو شهرستان قرمز استان تالارها همچنان تعطیل باقی می مانند و امیدواریم که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی سلامت خود را حفظ کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مدیران تالارها خواست: با نگاه مسئولانه حفظ جان مردم را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار داشت: برگزاری عروسی مهم است اما حفظ جان مردم واجبتر است و اگر مسوولانه نگاه نکنیم عواقب جبران ناپذیری رخ می دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب