سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44929
|
09:33 - 1399/03/09
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

مصرف بی رویه آب شهر ایلام را در وضعیت قرمز قرار داد

مصرف بی رویه آب شهر ایلام را در وضعیت قرمز قرار داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه ویروس کرونا باعث افزایش مصرف آب در استان شده است، گفت: این روند شهر ایلام را در وضعیت قرمز قرار داده است.

به گزارشايلام بيدار،نورالله تیموری"، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است، اظهار داشت: این روند از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به حدی رسید که مصرف آب در استان ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر می باشد که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: با شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی باعث شده که مصرف روزانه آب بصورت مضاعفی افزایش پیدا کند.

تیموری اضافه کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های آبرسانی اعم از ظرفیت انتقال آب و مخازن ذخیره و توزیع آب جوابگوی این میزان مصرف به هیچ عنوان نمی باشد از کلیه مشترکان شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان استدعا داریم با همکاری بیش از پیش نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند تا به دلیل افزایش بیش از حد مصرف دچار قطعی آب و جیره بندی و یا کاهش فشار شبکه در طول شبانه روز نشویم.  

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب و پایین رفتن سطح مخازن، لذا مصرف آب شرب استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و چنانچه مصرف شهروندان به همین روال ادامه یابد ناچار به جیره‌بندی آب خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید کرد: همه ما باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم، نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست ها می تواند از هدر رفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

تیموری از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف، سرانه مصرف آب را کاهش دهند تا تابستان کم مشکلی را به لحاظ تامین آب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روز در خدمت شهروندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را  جهت رسیدگی و رفع مشکل، گزارش نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب