سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44823
|
10:30 - 1399/03/04
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

سخنان کوبنده و قاطع مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس موجی از تحرک و واقع بینی راایجاد کرد

سخنان کوبنده و قاطع مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس  موجی از تحرک و واقع بینی راایجاد کرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:سخنان کوبنده و قاطع مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس امسال موجی از تحرک و واقع بینی را در بین ملل مختلف از جمله کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان ایجاد کرد.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام والمسلمین"اله نور کریمی تبار"، روز یکشنبه در خطبه های نماز عید فطر شهر ایلام اظهار داشت: هرچند وجود کرونا مانع از برگزاری راهپیمایی روز قدس در ایران و سایر کشورهای جهان شد اما مردم در بستر فضای مجازی ندای مظلومیت و حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند و از اهمیت روز قدس غافل نشدند.

وی تاکید کرد: سخنان کوبنده و قاطع مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس امسال موجی از تحرک و واقع بینی را در بین ملل مختلف از جمله کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان ایجاد کرد و موجب هراس و انزوای بیشتر رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا و هم‌پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها شد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خواهان جنگ با هیچ کشوری نبوده است اما در برابر زورگویی و زیاده خواهی های جبهه استکبار از منافع خود و کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان قاطعانه ایستادگی می کند و پیام ایستادگی ایران اسلامی در مقابل دشمنان به تمام جهان از جمله کشور فلسطین مخابره شده و الگویی برای سایر کشورهای جهان شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در دنیا یادآور شد: این ویروس باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم و بروز خسارت های اقتصادی شد اما جمهوری اسلامی ایران از کرونا به عنوان یک فرصت برای ایجاد همدلی و همکاری بیشتر مردم و مسوولان برای کمک به اقشار آسیب دیده و نیازمندان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ایران با وجود تحریم، مشکلات عدیده اقتصادی و تعطیلی بازار اما با همکاری و همراهی مردم و تلاش سخت کوشانه مدیران توانست کرونا را مدیریت و در کمترین زمان با استفاده از توان داخلی کاستی های موجود در بازار را با همدلی مردم جبران کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم و مسوولان با برگزاری رزمایش سراسری کمک مومنانه و ایجاد پویش های خودجوش در ماه مبارک رمضان به یاری اقشار آسیب دیده شتافتند و با شرکت در این پویش ها از کرونا بهره های معنوی بسیاری را کسب کردند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای توسعه یافته غربی به ویژه آمریکا در مدیریت و مهار ویروس کرونا، کاهش مرگ و میر و نیز جلوگیری از بروز ضررهای اقتصادی ضعیف عمل کرده اند، افزود: کشورهای مدعی دموکراسی و ابرقدرت های جهان همچون آمریکا و اروپا برای جبران کاستی ها در حوزه اقلام بهداشتی به غارت کشتی های یکدیگر پرداختند و چهره واقعی خود را به دنیا نشان دادند و در واقع این ویروس کوچک ناپیدا ابهت و عظمت پوشالی و دورغین این کشورها را در هم شکست.

وی به سالروز عملیات فتح المبین و آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال ۶۰ پرداخت و اظهار داشت: فتح خرمشهر و آزادسازی این شهر نقطه عطفی مهم در سرنوشت جنگ عراق علیه ایران بود و عظمت و اقتدار رزمندگان و فرماندهان نظامی ایران را به رخ جهان کشید و این شهر با وجود کارشکنی های مکرر بنی صدر آزاد شد و ایمان به توان داخلی را به همگان اثبات کرد.

نماز عید فطر اولین نماز جماعت استان ایلام بعد از سه ماه عدم برگزاری نمازهای جمعه و جماعت و تعطیلی مساجد به علت شیوع کرونا بود که امروز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مصلای شهر ایلام برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب