سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 44584
|
08:00 - 1399/02/23
نسخه چاپی

مسکن مهر و سهام عدالت ارثیه‌ای که دولت از آن سود می‌برد

مسکن مهر و سهام عدالت ارثیه‌ای که دولت از آن سود می‌برد
به نظر می‌رسد که ماشین دولت برخلاف شعار «به عقب برنمی‌گردیم» این روزها بیشتر با دنده عقب در حال حرکت است.

به گزارشايلام بيدار،  روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش جهان‌نیوز، در سال ۹۲ دولت یازدهم با انتقاد شدید از عملکرد دو دولت قبل از خود روی کار آمد. همواره مقامات دولتی بیان می‌کردند میزان تخریب‌ها در دولت گذشته زیاد بوده و باید فقط یک سال آواربرداری برای اینکه کشور به نقطه درست و منطقی برای اصلاح امور برسد، زمان صرف شود.

دولتمردان در این خصوص به میراث دولت گذشته از جمله مسکن مهر، یارانه‌های نقدی، سهام عدالت و ... می‌تاختند و این خدمات را به باد انتقاد می‌گرفتند. جمله معروف «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم که مسکن مهر را مزخرف می‌خواند و عاقبت با افتخار به اینکه حتی یک واحد مسکن مهر را هم افتتاح نکرده است و این پروژه عظیم انبوه‌سازی مسکن را طی سال‌های مختلف خوابانده و بسیاری از امیدواران خانه‌دار شدن را در دولت تدبیر و امید ناامید کرده است، این وزارتخانه را ترک می‌کند؛ دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست.

کم‌کم وقت انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ رسید، بازهم همان رویه در قبال دولت‌های قبل از «حسن روحانی» این بار با شعار «به عقب بر نمی‌گردیم»  تکرار شد. در این حوزه «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور که به‌عنوان کاندیدای پوششی وارد عرصه انتخابات شده بود در برنامه‌ای خطاب به مردم بیان کرد: «مردم عزیز یادتان می‌آید وضع اقتصادی ما چه بود؟ دارو پیدا نمی‌شد، بیماران سرطانی و بیماران خاص چه عذابی می‌کشیدند از بی‌دارویی ... کره، شیر و شیر خشک پیدا نمی‌شد. سیلوهای گندم خالی بود. یادتان می‌آید! مردم عزیز یادتان می‌آید که مردم شب‌ها در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا بتوانند صبح چند سکه (طلا) خرید بکنند.»

این روزها اما دولت رویه دیگری دارد و جالب اینجاست که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای نیز روی میراث دولت گذشته از جمله مسکن مهر، کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین، یارانه‌های نقدی متعدد و اخیرا سهام عدالت که در دولت دهم میان مردم توزیع شد، انجام داده است.

مسکن مهری که آن‌قدر مورد انتقاد قرار گرفت، با طرح دیگری از سوی دولت با همان شیوه به عنوان مسکن ملی دنبال می‌شود. هر چند که دولت مسکن اجتماعی را هم کلید زد اما در این حوزه هم چیزی عاید مردم نشد و حالا مردم با ثبت‌نام در مسکن ملی امیدوارند دولت به وعده خود عمل کند.

در  حوزه کارت سوخت و حذف آن و بازگشت دوباره آن با بنزین ۳ هزار تومانی کشور آسیب‌ها و هزینه‌های زیادی دید.

اینک دولت با برنامه رونق بخشیدن به بورس دوباره طرح سهام عدالت که در دوره قبل میان برخی از مردم توزیع شده است، کلید زده است. این روزها بسیاری باز امیدوار شده‌اند که بتوانند از پولی که دولت وعده داده استفاده کنند و به زخم زندگی‌شان بزنند.  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب