سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44440
|
08:30 - 1399/02/17
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

رشد زباله گردی در شهرستان چرداول / زنگ خطرمعیشت مردم برای مسئولان

رشد زباله گردی در شهرستان چرداول / زنگ خطرمعیشت مردم برای مسئولان
دیده شدن پدیده زباله گردی در شهرسرابله نشان از وضعیت معیشت مردم دارد که باید به آن رسیدگی شده ومورد مطابله مسئولین باشد.

به گزارشايلام بيدار، وقتی که مسئله معیشت مردم باشد شاهد صحنه هایی هستیم که گاهی دل هر مسلمانی را به درد می آورد ودرآن مردم در معیشت خود دچار مشکل می شوند.

افزایش هزینه های زندگی وفشار برخانوارها باعث می شود تا گاهی برخی از خانوارهای محروم در تامین معیشت خود دچار مشکل شوند واز این رو نیازمند به حمایت باشند.

یکی از مسائلی که باعث می شود تا خانوار ها فقر اقتصادی را تجربه کنند نداشتن کار وسرمایه لازم است بنابراین گاهی مسائلی مانند موادمخدر، طلاق و ... براین مسائل هم اضافه می شود.

زباله گردی پدیده ای است که این روزها گاهی شاهد آن هستیم وناشی از فقر شدید خانوار است که درآمد چندانی ندارندوروبه این طور کارها می آورند که تامین معیشت

دراین روزها شاهد رشد زباله گردی در شهر سرابله وشهرستان چرداول بودیم که پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار خبر از پدر وپسری که زباله گردی می کنند وظاهرا اعتیاد پدر خانواده سبب شده تا زباله گردی را شروع کنند.

زباله گردی گاهی در شهر سرابله دیده می شود

احمدی از شهروندان سرابله در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه زباله گردی گاهی در شهر سرابله دیده می شود و این پدیده ناشی از مشکلات خانوارهاست.

وی افزود: باید این گونه پدیده ها مورد مطالبه جدی مسئولین قرار بگیرد وترتیبی اتخاذ شود که این گونه موارد مورد حمایت قرار بگیرند.

احمدی خاطرنشان کرد:زباله گردی پدیده ای است که نشان از فقر اقتصادی خانوار دارد وباید به آن رسیدگی شود.

در تلاش برای حمایت از این خانوار هستیم

یکی از کارشناسان بهزیستی شهرستان چرداول گفت: در حال شناسایی وحل مشکل این پدر وپسرزباله گرد ساکن شهر سرابله هستیم

وی افزود: این گونه موارد ناشی از آسیب های اجتماعی وقرار گرفتن در دام اعتیاد است  که نتیجه آن زباله گردی می شود.

این کارشناس بهزیستی خاطرنشان کرد: نداشتن کار وسرمایه لازم، آسیب های اجتماعی ، مشکلات اقتصادی واجتماعی از جمله مواردی هستند که باعث ظهور این گونه موارد می شوند.

زباله گردی زنگ خطری برای مسئولان است

منت نیا از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: زباله گردی نشان دهنده وضعیت معیشت مردم است که این روزها دچار مشکل هستند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا وبیکاری باعث شده تا خانوارها در تامین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل شوند به پدیده هایی مانند بزهکاری ، زباله گردی وحتی دزدی در جامعه مشاهده شود.

منت نیا در ادامه گفت: باید سازوکاری فراهم شود که اشتغال در سطح جامعه گسترش یابد وآن به شکل پایدار باشد تا خانواده ها بتوانند مایحتاج زندگی خود را تامین کنند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: باید قیمت ها به گونه ای باشد که ثبات داشته باشد و نظارت ها بر بازار به صورت جدی تر دنبال شود تا شاهد رشد چند برای قیمت وفشار برخانوارها نباشیم.

وی در ادامه گفت: مسئله دیگرفرهنگ سازی برای یادگیری صنعت ها و اشتغال های مختلف در سطح جامعه است که فردی رشته ای را یادمی گیرد بتواند وارد بازار کار شود.

 

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد