سرویس: وبگردی
کد خبر: 43712
|
15:25 - 1399/01/17
نسخه چاپی

تشخیص سریع بیماران کرونایی توسط شرکت‌های نانویی

تشخیص سریع بیماران کرونایی توسط شرکت‌های نانویی
یک شرکت دانش‌بنیان با به اشتراک گذاری فناوری دیجیتال خود با شرکت‌های دیگر قصد دارد تا به غربالگری سریع و تشخیص مبتلایان به کرونا کمک کند.

به گزارشايلام بيدار، برای تشخیص ویروس جدید کرونا که عفونت تنفسی کروناویروس COVID-۱۹ را ایجاد می‌کند سه روش وجود دارد و افراد باید به مراکز اعلام شده برای انجام تست کرونا مراجعه کنند. اما اعلام نتیجه قطعی آزمایش تشخیصی کووید-۱۹ از زمان ارسال نمونه ۴۸ ساعت زمان می‌برد. این زمان طولانی باعث شده تا شرکت‌های دانش بنیان وارد این حوزه شوند و به دنبال ساخت تستی با استفاده از فناوری نانو بروند که این زمان را کوتاه کند.

یکی از این شرکت‌ها برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا به کنسرسیومی در این حوزه ملحق شد. این شرکت که در فناوری دیجیتال تخصص دارد، نقش مهمی در کمک به پزشکان برای مقابله باکروناخواهد داشت.

شرکت دیگر نیز به کنسرسیوم بین‌المللی پیوسته است، این شرکت داخلی دانش بنیان یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو است و روی ساخت ابزار تشخیص کرونا تمرکز دارد. هدف از همکاری با این کنسرسیوم، به اشتراک گذاری اتصال دیجیتالی و فناوری ضبط داده‌ها به‌منظور آزمایش‌های غربالگری سریع است.

ابزار تست این شرکت دانش بنیان داخلی مبتنی بر فناوری جریان جانبی است، چیزی شبیه به تست‌های تشخیص طبی نواری موجود در بازار که بدون نیاز به تکنسین یا تجهیزات آزمایشگاهی قابل استفاده است.

مشخص شدن نتیجه تست کرونا در کمتر از ۵ دقیقه

درصورت موفقیت این فناوری، این ابزار می‌تواند برای کمک به تشخیص افراد مشکوک به کرونا استفاده شود. پیش‌بینی می‌شود که نتایج این تست در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه آماده شود و هزینه آن کمتر از ۳۰ پوند باشد.

این شرکت خارجی تنها شرکتی در جهان است که محصولات و خدمات دیجیتال را به‌طور خاص برای دستگاه‌های جریان جانبی ارائه می‌دهد. فناوری شرکت باند اجازه می‌دهد تا داده‌های نتیجه آزمایش از طریق یک سیستم خوانش یا اپلیکیشن موبایل جمع‌آوری شده و در یک فضای ابری ذخیره‌سازی شود.

این داده‌ها را می‌توان در یک داشبورد آنالیزی ذخیره و تحلیل کرد. هنگامی که به‌طور کامل از این سامانه استفاده شود، داده‌های جمع‌آوری شده به محققان اجازه می‌دهد تا گسترشویروس کرونارا پایش کرده و نقشه روند گسترش این بیماری را به‌صورت زنده ترسیم کنند.

یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: شیوع ویروس کرونا نیاز فوری جهانی به سیستم سریع تشخیص مبتنی بر فناوری دیجیتال دارد. فناوری ارائه شده توسط شرکت دانش بنیان داخلی نشان داده که حساسیت بالایی برای تشخیص دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد