سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43224
|
09:28 - 1398/12/29
نسخه چاپی

مدیر کل بحران استان خبر داد؛

آماده‌باش فرمانداران و دستگاه‌های امدادی ایلام برای مقابله با سیلاب

آماده‌باش فرمانداران و دستگاه‌های امدادی ایلام برای مقابله با سیلاب
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: همه فرمانداران و بخشداران در کنار دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در آمادگی کامل برای مدیریت بارش ها و مقابله با سیلاب احتمالی هستند.

به گزارشايلام بيدار، "رضا کریمیان"، مدیر کل بحران استان ایلام در تشریح این خبر گفت: اگر بارش‌ها شدت یابد و احتمال وقوع سیل تشدید شود، در صورت لزوم ستاد بحران استان نیز تشکیل خواهد شد هرچند از همه فرمانداران خواسته شده است که در حالت آماده‌باش باشند.

وی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های امدادی خدمات‌رسان و تجهیزات آنها از جمله هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، پلیس راه و راهور، راهداری و شهرداری‌ها در نقاط مختلف استان آماده هستند تا در صورت بروز سیلاب یا حوادث غیرمترقبه خدمات لازم را ارائه دهند.

کریمیان یادآور شد: نقاطی که مستعد سیلاب هستند شناسایی شده است و برنامه‌ریزی ها برای حفاظت از مناطقی مانند پل جزمان هلیلان که در سیلاب فروردین و اسفندماه سال جاری آسیب دیده بودند صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از بنیادمسکن، راه و شهرسازی و راهداری خواسته شده است تا با اقدامات پیشگیرانه و زیربنایی در این مناطق از بروز خسارت‌های جدید احتمالی ناشی از بارش‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی از مردم به ویژه کشاورزان خواست تا از تاسیسات کشاورزی از جمله چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب خود در برابر بارش‌ها حفاظت کنند و همچنین دامداران نیز از چرای دام در ارتفاعات یا حاشیه رودخانه ها اجتناب و نیز کوچ خود به مناطق سردسیر را به بعد از بارش ها موکول کنند.

ایرنا

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد