سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43121
|
16:26 - 1398/12/24
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام؛

برگزاری هر گونه اجتماع در مساجد ایلام ممنوع است

برگزاری هر گونه اجتماع در مساجد ایلام ممنوع است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: برگزاری نماز جماعت، مراسمات ترحیم و سایر مراسمات در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سطح مساجد ممنوع می باشد.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام «مرتضی عزیزی "،مدیرکل اوقاف و امور خیریه  استان ایلام  با بیان این مطلب گفت: این تعداد ماسک با انعقاد قرارداد با خیاطی های معتبر و معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و با نظارت سازمان غذا و داروی استان تولید و برای توزیع در سطح استان در اختیار  نهاد های ذی ربط قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای تولید این تعداد ماسک در سطح استان از محل نیات واقفین  با نیت درمان، خیرین و نیکوکاران با همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تامین شده است و به زودی با تلاش تولیدکنندگان استان برای توزیع در اختیار مردم عزیز و شریف ایلام قرار خواهد گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه  پارچه های مصرفی در تولید این نوع ماسک ها با نظارت سازمان غذا و داروی استان تهیه خواهد شد، گفت: کار تولید و توزیع این تعداد ماسک به زودی در سطح استان به منظور تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم  آغاز می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه استان ایلام آماده هر گونه همکاری با ستاد مبارزه با کرونا در استان است، یادآور شد: بر اساس دستور دادستان محترم و مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در استان، به تمامی بقاع متبرکه و مساجد استان پرهیز از برگزاری هر گونه مراسم و اجتماع در اماکن متبرکه ابلاغ شده است.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه کار ضدعفونی و استقرار تجهیزات بهداشتی در سطح بقاع متبرکه نیز انجام شده است، یادآور شد:  کمیته مبارزه با کرونا و پدافند غیرعامل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تشکیل شده و به طور مداوم بقاع متبرکه و مساجد استان در راستای عدم برگزاری مراسمات و اجتماعات رصد می شوند.

 

وی با بیان اینکه همچنین نسبت به تهیه اقلام بهداشتی برای خُدام مساجد و بقاع متبرکه استان اقدام شده است، افزود: برگزاری نماز جماعت، مراسمات ترحیم و سایر مراسمات در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سطح مساجد ممنوع بوده و همچنین مراسمات آغاز سال نو در سطح بقاع متبرکه نیز لغو شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  با تاکید بر اینکه هشدارهای لازم به هیئت امنای مساجد نیز در زمینه ممنوعیت برگزاری هرگونه آیین های عزاداری و مجالس در مساجد نیز ابلاغ شده است،  خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده و گزارش برگزاری مراسم و اجتماع در مساجد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و مقتضی انجام خواهد شد.

شبستان

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد