سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43068
|
08:16 - 1398/12/22
نسخه چاپی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران:

کشف و ضبط بیش از دو تن فراورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در دهلران

کشف و ضبط بیش از دو تن فراورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در دهلران
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران از کشف و ضبط بیش از دو تن فراورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در دهلران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"ایوب دارابی"، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: این داره در سطح جامعه وظایف بسیار مهمی بر عهده دارد که این وظایف شامل: تامین بهداشت و سلامت دام و کنترل دام و طیور، تامین بهداشت و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی( گوشت قرمز، گوشت مرغ و…) و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (تب مالت و تب کریمه کنگو) است.

وی افزود: در یازده ماهه اول سال جاری ۱۶ هزار و ۹۲۹ مورد بازدید از اماکن عرضه گوشت و فراورده‌های خام دامی (ضمائم خوراکی، رستوران، مواد لبنی، تخم مرغ، عسل، سردخانه و وسایل حمل و نقل) صورت گرفته است.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران، بیان داشت: در طی این بازدیدها دو تن و ۲٠۸ کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در سطح شهرستان دهلران کشف و ضبط شده است. 

وی با تاکید بر نظارت دقیق، مستمر  و پایش این محصولات اظهار کرد: در این راستا ۵۵ مرکز عرضه فراورده خام دامی متخلف در این شهرستانبه مراجع قضایی معرفی شده است.

این مقام مسوول بیان داشت: واکسیناسیون رایگان دام‌ها توسط اداره دامپزشکی درحفاظت از سرمایه عظیم دامی نقش مهمی دارد.

دارابی یادآور شد: تا پایان بهمن ماه سال جاری یک میلیون و ۱٠٠ هزار نوبت سردام علیه بیماری‌های مختلف از قبیل آبله گوسفند و بز، تب مالت، تب برفکی، اکتیمای واگیر، هاری، طاعون نشخوار کنندگان کوچک(ppr) آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی، درماواک، لمپی اسکین گاوی و هاری واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد