سرویس: وبگردی
کد خبر: 42812
|
08:22 - 1398/12/13
نسخه چاپی

فعالیت موزه‌های کشور محدود شد/ باز هم پای کرونا در میان است

فعالیت موزه‌های کشور محدود شد/ باز هم پای کرونا در میان است
مدیر کل امور موزه‌ها گفت: فعالیت موزه‌های کشور با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محدود شده است.

به گزارشايلام بيدار، محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌ها درباره کمّ و کیف فعالیت موزه‌های کشور با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: تمامی موزه‌های تحت نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کسر ساعت کاری باز هستند؛ به طوری که در پایتخت ۳ ساعت از زمان کاری کارکنان موزه‌ها کسر شده و فعالیت موزه‌ها در استان‌های دیگر تابع شرایط همان استان است.

مدیر کل امور موزه‌ها تأکید کرد: یکی از منابع تأمین بودجه موزه‌ها، درآمد ناشی از حضور بازدیدکننده‌هاست. قطعاً کاهش ساعت کار موزه‌ها بر تأمین مالی آنها اثر می‌گذارد اما برای عبور از بحران شیوع کرونا چاره‌ای جز این نیست.

وی افزود: ما معمولاً درآمدی سالانه را برای موزه‌ها برآورد می‌کنیم که در حال حاضر از آن میزان بسیار فاصله داریم؛ به همین دلیل در صدد آن هستیم تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. به  هر حال موزه‌ها به عنوان  سربازان  فرهنگی جامعه سعی می‌کنند از حداقل بازدیدکننده هم استقبال کنند. در تلاشیم که مرتب با رعایت و یادآوری توجه به مسائل بهداشتی تهدید ناشی از بیماری کرونا را به حداقل برسانیم.

مدیر کل امور موزه‌ها در پایان گفت: از افرادی که در این شرایط از موزه‌ها دیدن می‌کنند، خواهشمندیم که بهداشت شخصی را رعایت و از دست زدن به ویترین اشیا و به طور کلی اجسام موزه خودداری کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد