سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42645
|
07:24 - 1398/12/07
نسخه چاپی

فرماندار مهران:

هیچ مورد مشکوک کرونا در مهران وجود ندارد

هیچ مورد مشکوک کرونا در مهران وجود ندارد
فرماندار مهران گفت: هیچ مورد مشکوکی دال بر وجود ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده نشده و به زائران اتباع خارجی در شهر مهران اطلاع رسانی شده با توجه به اینکه مرز بسته است مهران را ترک کنند.

به گزارشايلام بيدار، ‍نشست راهکاری مقابله با بیماری کرونا در محل شورای اسلامی شهر مهران به ریاست فرماندار و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس شبکه بهداشت،رئیس بیمارستان امام حسین(ع)، نیروهای نظامی و انتظامی، گمرک و پایانه مرزی برگزار شد.

عبادالله عیدی نیا رییس شورای اسلامی مهران با بیان اینکه از دغدغه های جدی مردم حضور اتباع بیگانه در شهر مهران است، گفت: باید از ورود اتباع بیگانه به شهر مهران در این برهه زمانی که  ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا است جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: شهر مهران از نظر استراتژیکی به دلیل تردد مسافران از سراسر کشور بسیار با اهمیت است و باید با همکاری همه دستگاه های اجرایی به صورت جدی کارهای پیشگیرانه در این شهر مرزی صورت گیرد.

"اسد قاسمی"، فرماندار مهران در این جلسه گفت: هیچ مورد مشکوکی دال بر وجود ویروس کرونا در شهرستان مشاهده نشده و به زائران اتباع خارجی در شهر مهران اطلاع رسانی شده با توجه به اینکه مرز بسته است و برای اینکه هزینه زیادی متحمل نشوند بر اساس موازین شرعی و قانونی مهران را ترک کنند.

وی اظهار کرد: طی صحبتی با دادستان مقرر شد ایشان پیگیر شوند و در صورت امکان از ورود کاروانها به داخل شهر مهران جلوگیری شود همچنین مقرر شده اتباع خارجی که از مرز مهران وارد می شوند مستقیما از پایانه مرزی سوار و در شهر مهران توقف نداشته باشند.

قاسمی افزود: بانکها هم با توجه به ارتباط مستقیم با مردم کاملا ضد عفونی شوند ادارات و مکانهای پرجمعیت در اولویت گندزدایی هستند، همچنین شهروندان از مسافرت های غیرضروری و ملاقات در بیمارستان خود داری کنند و تجمعاتی همچون مراسم فاتحه خوانی و مراسم عروسی امتناع و حتی اعتکاف نیز برگزار نمی شود تا اوضاع به شرایط عادی برگردانده شود.

وی تاکید کرد: شهروندان آرامش داشته باشند و هیچ خطری شهر مهران را تهدید نمیکند، تا الان هیچ مشکلی نداشتیم و مهمترین موضوع پیشگری است، مردم استرس به خود وارد نکنند و اگر کوچکترین اتفاقی باشد صادقانه و صمیمانه شهروندان عزیز در جریان امر قرار میدهیم، چنانچه کوچکترین مورد مشکوکی باشد در اتاق ایزوله بیمارستان قرنطینه و سیر مراحل پزشکی انجام می گیرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد